در حاشیه برگزاری سی‌وهفتمین دوره مسابقات قران، عترت و نماز شهرستان‌های استان تهران مطرح شد؛

سید مجتبی هاشمی: بیش از ۲ هزار و 700 شرکت کننده در مرحله استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز در حال رقابت هستند

شهریار (پانا) – سی و هفتمین دوره مسابقات استانی قرآن، عترت و نماز شهرستان های استان تهران با حضور دانش‌آموزان منتخب پسر مناطق 21 منطقه استان در اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید محمد منتظری شهریار برگزار شد.

کد مطلب: ۹۰۹۷۹۹
لینک کوتاه کپی شد
سید مجتبی هاشمی: بیش از ۲ هزار و 700 شرکت کننده در مرحله استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز در حال رقابت هستند

سید محتبی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های تهران در خصوص سی وهفتمین مسابقات استانی قرآن عترت و نماز بیان کرد: امروز دانش آموزان منتخب مسابقات قرآن، عترت و نماز در سطح استانی به رقابت پرداختند ، دانش آموزانی که مرحله ی مدرسه ای و منطقه ای را در ایام گذشته با موفقیت طی کردند و در 21 منطقه آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در قالب مسابقات قرآن عترت و نماز منطقه موفق بوده اند.

هاشمی در ادامه افزود: این مسابقات طی چهار روز (از سوم تا ششم اردیبهشت) برگزار می‌شود و بیش ۲ هزار و 700دانش‌آموز دختر و پسر متوسطه اول و دوم در آن شرکت می‌کنند و در بخش پسران سیزده رشته در قالب قرآن، عترت و نماز وجود دارد که در دو بخش آوایی و پژوهشی انجام می‌شود و در بخش دختران نیز در 11 رشته به رقابت می‌پردازند.
او در خصوص اهداف برگزاری این مسابقات اظهار داشت: تلاش ما بر این مبنا بوده است تا با مشارکت گرفتن از مناطق آموزشی چند هدف را دنبال کنیم هدف اول ما انگیزه بخشی به دانش‌آموزانی هست که در سطح مدرسه این نوع فعالیت هارا دنبال می‌کنند استعدادهایشان را شناسایی کرده و بر مبنای آن زمینه حضور دانش‌آموزان برتر را در سطح کشوری فراهم خواهیم کرد.

هاشمی در ادامه بیان کرد: دانش‌آموزان به واسطه حضورشان در این میادین از یک سو در محیط قرآنی قرار گرفته و با یکدیگر آشنا خواهند شد و دوستان خوبی از جنس خود و آشنا با معارف قرآنی پیدا خواهند کرد و زمینه تداوم این گونه ارتباطات در سطح استان ایجاد می‌شود، از سوی دیگر تلاشمان بر این بوده است تا بهترین اساتید را به عنوان داور در این مسابقات حاضر کنیم.
این مقام مسول در پایان گفت: به هر حال این گونه ارتباطات و بهره گیری از نظرات این داوران در طول مسابقات برای دانش آموزان یک فرصت به شمار می‌آید و امیدواریم که آن‌ها بتوانند از این فرصت به نحو شایسته استفاده کنند.
/خبرنگار: سارا وثاق/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار