36 هزار نفر در گیلان آموزش های فنی و حرفه ای فراگرفتند

رشت (پانا) -مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان گفت: پارسال 36 هزار و 272 نفر در گیلان آموزش های مهارتی را فرا گرفتند که از این تعداد، 28 هزار و 494 نفر مرد و بقیه زن هستند.

کد مطلب: ۹۰۹۷۷۳
لینک کوتاه کپی شد
36 هزار نفر در گیلان آموزش های فنی و حرفه ای فراگرفتند

محمد حسینیاظهار داشت: سال گذشته، پنج میلیون و 564 هزار و 465 نفر ساعت آموزش های مهارتی در بخش دولتی ارایه شده است.
وی افزود: در اجرای تعهدات آموزشی در سال گذشته، پنج هزار و 672 نفر دوره آموزش برای پرسنل وظیفه نیروهای مسلح اعم از سپاه، ارتش و نیروی انتظامی در سطح استان برگزار شد.
وی خاطر نشان کرد: ارایه آموزش های مهارتی در مراکز ثابت دولتی، زندان، پادگان، روستاها، جوار کارگاهی و بین کارگاهی، صنایع و صنوف، سیار شهری و سکونتگاههای غیر رسمی، مهارت آموزی در محیط کار واقعی، معلولان، مراکز درمان معتادان بهبود یافته و آموزش ضمن کار انجام می گیرد.
حسینی با تاکید بر ضرورت توجه به آموزش های مهارتی و ترویج فراگیری این آموزش ها در جامعه تصریح کرد: بهره گیری از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود و منطبق کردن ارائه آموزش های مهارتی با نیاز بازار کار از جمله ارکان اصلی و اساسی در تاثیر بیش از پیش آموزش های مهارتی در ایجاد اشتغال مولد و پایدار در سطح استان است.
وی در ادامه با اشاره به آغاز برنامه بازدید دانش آموزی و دانشجویی از مراکز فنی و حرفه ای گیلان اضافه کرد: برنامه بازدید دانش آموزی و دانشجویی از مراکز فنی و حرفه ای به مناسبت هفته معرفی مشاغل و هفته کارگر، همزمان با سراسر کشور از دوم اردیبهشت در استان آغاز شده و تا یازدهم اردیبهشت ادامه دارد.
بر اساس آخرین آمار دریافتی، در زمان حاضر، 21 مرکز دولتی ، 153 کارگاه ثابت در مراکز دولتی، 215 مربی شاغل در بخش دولتی، 628 موسسه کارآموزی آزاد فعال فنی و حرفه ای با دو هزار و 226 مربی شاغل در این موسسه ها در استان فعال است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار