نتایج نهایی مرحله اول انتخابات شورای عالی آموزش و پرورش اعلام شد

تهران (پانا) - ستاد راهبری انتخابات نمایندگان معلمان در شورای عالی آموزش‌وپرورش در اطلاعیه‌ای نتایج نهایی مرحله اول انتخابات «تعیین نمایندگان معلمان و مدیران مدارس در شورای عالی آموزش‌وپرورش» را اعلام کرد.

کد مطلب: ۹۰۹۷۶۱
لینک کوتاه کپی شد
نتایج نهایی مرحله اول انتخابات شورای عالی آموزش و پرورش اعلام شد

به گزارش مرکز ارتباطات وزارت آموزش‌وپرورش، انتخابات نمایندگان معلمان در شورای عالی آموزش‌وپرورش در راستای برنامه‌های تحولی وزارت آموزش‌وپرورش و حسب جلسه شانزدهم شورای معاونان در تاریخ 19 آبان1397 مصوب و مقرر شد 3 صاحب‌نظر عضو شورای عالی آموزش‌وپرورش بر اساس رأی مستقیم فرهنگیان انتخاب و به شورای معاونان معرفی تا پس از تأیید به عضویت شورای عالی آموزش‌وپرورش درآیند که از بین سه منتخب کشوری الزاماً حداقل یک نفر از میان همکاران خانم باشد.

این انتخابات در دو مرحله برگزار می‌شود که مرحله اول به‌صورت استانی و به روش کاملاً الکترونیکی برگزار شده است و برای اجرای مرحله اول سامانه‌ای الکترونیکی و بر پایه وب طراحی‌شده بود که داوطلبان برای نامزدی انتخابات در آن ثبت‌نام و با دریافت تأییدیه می‌توانستند برنامه‌های خود را به جامعه فرهنگیان معرفی کنند.

مرحله دوم این انتخابات، کشوری است که در این مرحله راه‌یافتگان مرحله استانی در محلی که ستاد راهبری انتخابات تعیین می‌کند، گرد هم می‌آیند و به‌صورت حضوری با معرفی برنامه‌های خود باهم رقابت می‌کنند و از میان آن‌ها سه نفر که حائز بیشترین آراء باشند، انتخاب می‌شوند.

برای همه استان‌های کشور با توجه به جمعیت آماری فرهنگیان آن استان، در مرحله اول این انتخابات سهمیه‌ای در نظر گرفته‌ شده بود. منتخبین مرحله اول انتخابات (مرحله استانی یا به عبارتی راه‌یافتگان به مرحله کشوری) برای احراز صلاحیت خود باید از مراجع ذی‌صلاح تأییدیه دریافت می‌کردند. این موضوع در میثاق‌نامه‌ای که در سامانه و هم به‌صورت حضوری در اجرای مرحله کشوری متعهد می‌شوند، تأکید و تصریح‌ شده بود.

مرحله اول انتخابات، از روز شنبه 27 بهمن1397 تا روز جمعه 3 اسفند1397 انجام شد و همه فرهنگیان شاغل و بازنشسته اعم از آموزشی، اداری، دانشجو معلم می‌توانستند از طریق سایت یا اپلیکیشن سینا با ورود به درگاه انتخابات شورای عالی با دسترسی به صفحه داوطلبین استان محل خدمت، هم‌زمان با مشاهده اسامی و اطلاعات کاندیداها با توجه به سهمیه تعیین‌شده برای آن استان، به داوطلبان موردنظر خود رأی دهند.

نتایج مرحله اول این انتخابات یک روز بعد از پایان انتخابات اعلام شد و مرحله استعلامات و رسیدگی به اعتراضات و ... از آن روز آغاز شد.

متن اطلاعیه شماره 18 این ستاد به شرح زیر است:

«ضمن تشکر از مشارکت و همراهی همکاران محترم، به اطلاع می‌رسانیم نتایج نهایی مرحله اول انتخابات "تعیین نمایندگان معلمان و مدیران مدارس در شورای عالی آموزش‌وپرورش بعد از اخذ استعلامات لازم و بررسی اعتراضات، به تفکیک هر استان به شرح زیر اعلام می‌شود.»

نتایج نهایی مرحله اول انتخابات را از اینجا مشاهده کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار