مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان:

جامعه توسعه یافته در گرو همکاری با آموزش و پرورش است

هرمزگان(پانا)-مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان گفت: برای ترسیم بهتر آینده کشور باید با تمام توان و امکانات به آموزش و پرورش در حوزه های مختلف توجه شود چرا که جامعه توسعه یافته در گرو همکاری با نهاد تعلیم و تربیت است.

کد مطلب: ۹۰۹۵۷۴
لینک کوتاه کپی شد
جامعه توسعه یافته در گرو همکاری با آموزش و پرورش است

به گزارش خبرگزاری پانا هرمزگان و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان، موسی دادی زاده سرخایی در نشست شورای آموزش و پرورش منطقه شهاب افزود: قطعا به هر میزان که در این مسیر سرمایه گذاری کنیم به همان اندازه به رشد و تعالی آینده کشور و استان کمک کرده ایم.

وی گفت:آموزش و پرورش وظیفه خطیر پرورش نیروی انسانی برای آینده جامعه آینده را بر عهده دارد و بدون برخورداری از این مهم نمی توان به توسعه دست یافت.

مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان با بیان اینکه نیروی انسانی موتور توسعه کشور است خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش به عنوان متولی تربیت نیروی انسانی نقش زیربنایی در تحقق این هدف دارد و هر چه این نهاد پویا تر و قوی تر عمل کند دستیابی به چشم انداز توسعه بهتر میسر است.

وی افزود: در این راستا مسولین شهرستان وظیفه دارند با استفاده از تمام امکانات و مدیریت خوب و سنجیده زمینه را برای تحقق این هدف آماده کنند و این مهم یک هدف مشترک است .

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان یادآور شد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از متولیان آموزش و پرورش می خواهد برای تحقق اهداف و اداره امور از همه ظرفیت ها و همکاری های برون سازمانی بهره گرفته شود به همین منظور فرماندار به عنوان بالاترین مقام اجرایی، در جایگاه رئیس شورای آموزش و پرورش انتخاب شده است.

به گفته دادی زاده جمعیت دانش آموزی نشان می دهد تقریبا در همه ی خانواده های استان به طریقی آموزش و پرورش حضور دارد لذا خانواده ها بهترین و بیشترین کمک را می توانند به آموزش و پرورش داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن هفته معلم بیان داشت: معلم از نظر مبانی اعتقادی و دینی دارای جایگاه ویژه ای است و امام راحل معلمی را شغل انبیاء معرفی کرده اند و این مسوولیت ما را به عنوان یک معلم سنگین تر می کند.

مدیر کل اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان در همین راستا با اشاره به اینکه بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، معلم محور تحقیق و پژوهش است گفت: معلم باید دانش آموزان را به سمت پرسشگری هدایت کند و با این هدف می تواند کشور و جامعه را به ابعاد مختلف توسعه ای هدایت و جامعه ای سالم و با نشاط ایجاد کند.

دادی زاده افزود: همه ی ما باید تلاش کنیم که در آموزش نیروی انسانی چابک سازی کنیم تا این نیروی انسانی بتواند جامعه آینده ما را به سمت و سوی پیشرفت هدایت کند .

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در پایان گفت: این چابک سازی زمینه را مهیا می کند تا در کشوری که متکی به تولید داخلی است، دارای اقتصادی مقاومتی متناسب با سند چشم انداز باشد و کسی نتوانند ما را با تحریم های مختلف تهدید کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار