کمبود پارکینگ مهم‌ترین مشکل مسجد مقدس جمکران است

قم (پانا) - در نود و دومین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم از کمبود پارکینگ به‌عنوان معضل نخست مسجد مقدس جمکران در استقبال از مناسبت‌های ملی و مذهبی یاد شد.

کد مطلب: ۹۰۹۵۷۱
لینک کوتاه کپی شد
کمبود پارکینگ مهم‌ترین مشکل مسجد مقدس جمکران است

نود و دومین جلسه رسمی و علنی شورای شهر به ریاست عبدالله جلالی در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد.

در این جلسه، رئیس کمیسیون حمل‌ و نقل و ترافیک شورای شهر قم اظهار داشت: اگر در مسئله نیمه شعبان کمک‌های نهادهای دیگر نیز مانند شهرداری روی کار می‌آمد مشکلات ایجاد شده بسیار کمتر می‌شد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ و نقل شورای شهر قم گفت: امسال بالغ‌ بر ۶۳۰ هزار خودروی و بیش از ۴ هزار اتوبوس در ۲۰۰ هکتار پارکینگ پیش‌بینی‌شده مستقر شدند.

امراللهی تأکید کرد: تا زمانی که مشکل پارکینگ در مسجد مقدس جمکران نشود برای همیشه مشکلات ترافیکی و کمبود پارکینگ گریبان گیر مسجد مقدس جمکران به‌ویژه در اعیاد مذهبی و ملی خواهد بود.

وی ادامه داد: برای جابه‌جایی زائران به مسجد مقدس جمکران ۸ خط رایگان در نظر گرفته‌شده بود، باید تلاش شود تمام رفت‌وآمدها به مسجد مقدس جمکران در مناسبت‌های مذهبی برای جلوگیری از ترافیک‌های آزاردهنده توسط حمل‌ و نقل عمومی انجام بگیرد.

عضو شورای شهر قم خاطرنشان کرد: باید طرحی در قم دنبال شود که تمام هزینه‌های برگزاری جشن‌های نیمه شعبان در یک تعامل استانی از مرکز تأمین و هزینه شود چراکه هزینه‌های برگزاری این مراسم بزرگ در حقیقت برای تمام مردم کشور است.

عضو شورای شهر قم با تأکید بر واگذاری ۳۰ دستگاه مینی‌بوس شهرداری گفت: از آنجاییکه استفاده از مینی‌بوس با شرایط اجتماعی و فرهنگی قم مناسب نیست با واگذاری آن‌ها و جایگزین کردن اتوبوس در خط‌ های فعال موافقت به‌عمل‌آمده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار