مدیرعامل آبفا روستایی استان سمنان:

روستاهای کوهستانی طرح فاضلاب نیاز دارند

سمنان (پانا) - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان گفت: اجرای طرح فاضلاب به منظور جلوگیری از چالش های زیست محیطی و استفاده از پساب در روستاهای کوهستانی استان ضروری است.

کد مطلب: ۹۰۹۴۹۹
لینک کوتاه کپی شد
روستاهای کوهستانی طرح فاضلاب نیاز دارند

منصور کشاورزیان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان اظهار کرد: به دلیل نوع بافت کوهستانی دامنه های شمالی استان سمنان اجرای طرح فاضلاب روستایی در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح فاضلاب روستایی نیازمند بسترسازی است و اگر این طرح با کیفیت و استاندارد انجام نشود در بعضی موارد باعث مشکلات زیست محیطی خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان ادامه داد: اجرای طرح فاضلاب در روستاهایی که در کنار سد قرار دارند ضروری بوده و اجرای این طرح پیامدهای مثبت زیست محیطی در اطراف سد شهید شاهچراغی دامغان و سد کالپوش در پی دارد.

کشاورزیان اضافه کرد: با تلاش شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان، بخشی از طرح فاضلاب روستایی در شهر کلاته رودبار دامغان اجرا شد و برای این طرح از محل دور اول سفر دولت تدبیر و امید به استان سمنان 50 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافت.

وی تصریح کرد: با همکاری بانک توسعه اسلامی برای اجرای طرح فاضلاب روستایی در سه منطقه فولادمحله دامغان، طرود شاهرود و حسین آباد میامی طرح هایی ارایه شد که به دلیل رانش زمین در منطقه کالپوش این طرح در روستای حسین آباد متوقف شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان گفت: اجرای طرح فاضلاب در روستای نام‌نیک میامی، روستای ابر شاهرود و آستانه و آهوانو دامغان از سوی این شرکت در دست بررسی است.

از مجموع 400 روستای سمنان بیش از 284 روستا بالای 20 خانوار جمعیت دارد که با استفاده از 133 حلقه چاه، 91 دهنه چشمه و 15 رشته قنات تامین آب می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار