پرداخت 290 میلیارد ریال تسهیلات نوسازی در آذربایجان غربی

ارومیه(پانا)- مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: از سال 1393 تاکنون ٢٩٠ میلیارد ریال تسهیلات برای نوسازی واحدهای مسکونی با بافت فرسوده این استان پرداخت شده است.

کد مطلب: ۹۰۹۲۷۶
لینک کوتاه کپی شد
پرداخت 290 میلیارد ریال تسهیلات نوسازی در آذربایجان غربی

ابراهیم مبارک قدم با اشاره به اینکه سهمیه آذربایجان غربی برای نوسازی مساکن با بافت فرسوده چهار هزار و ٢6 واحد مسکونی بود، افزود: تاکنون از این تعداد برای یک هزار و ٧٩٠ واحد پرونده درخواست تشکیل شده است.


وی با اشاره به اینکه تاکنون در ٣٧ شهر آذربایجان‌غربی بافت فرسوده شناسایی شده است، اظهار داشت: طرح‌های نوسازی بافت‌ فرسوده در ١٠ شهر استان تهیه شده و طرح 6 شهر دیگر نیز در دست اقدام است.


وی بیان کرد: 5٢4 هزار نفر از جمعیت این استان در بافت‌های ناکارآمد ساکن هستند و با این آمار ٢٧ درصد جمعیت شهری آذربایجان غربی در 6 هزار و 5٨٨ هکتار از بافت ها ناکارآمد سکونت دارند.


وی ادامه داد: بافت ناکارآمد که ٢٣ درصد از مساحت شهرهای آذربایجان غربی را تشکیل داده و شامل سه هزار و ١4٣هکتار بافت فرسوده میانی و سه هزار و 4٠٠هکتار سکونت گاه‌های غیررسمی است.


مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: پنج شهر ارومیه، میاندوآب، مهاباد، بوکان و خوی با پدیده حاشیه‌نشینی مواجه هستند که اقدام های ارتقای کارایی و توسعه عرصه‌های عمومی در ٢5محله از سکونت گاه‌های غیررسمی این استان اجرا می ‌شود.


مبارک قدم افزود: 250 طرح بازآفرینی شهری در هفت شهرستان شامل ارومیه، خوی، میاندوآب، مهاباد، بوکان، سردشت و پیرانشهر تعریف شده است.


وی اضافه کرد: بازآفرینی شهری با هدف افزایش تاب آوری محلات هدف و حفظ ایمنی این مناطق اجرا می شود و این امر نیز مورد تاکید مسوولان است.


وی بیان کرد: توانمندسازی محلات هدف، تجهیز و مقاوم سازی محلات برای مقابله با حوادث و احیای ارتقای انسجام اجتماعی محله های مورد نظر بازآفرینی شهری از دیگر اهداف این طرح است.


وی اعلام کرد: رویکرد دولت تدبیر و امید در چارچوب اجرای «طرح بازآفرینی شهری» حمایت از بازسازی و نوسازی محلات فرسوده است.


مبارک قدم با اشاره به اینکه ستاد بازآفرینی شهری در پنج محور فعالیت می کند، اظهار داشت: توسعه امکانات و خدمات روبنایی و عمومی، تهیه برنامه های بازآفرینی شهری و محله ای، ارتقای زیرساخت های شهری در محله ها، بهسازی فضاهای شهری و محله ای، توانمندسازی اقتصادی و ظرفیت سازی اجتماعی و نهادی محورهای این فعالیت هاست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار