برای رفع ایرادات طرح تروریستی خواندن سنت‌کام به کمیسیون امنیت ملی ارجاع شد

تهران (پانا) - طرح تروریستی خواندن ارتش آمریکا در غرب آسیا برای رفع ایردات به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ارجاع شد.

کد مطلب: ۹۰۹۲۴۸
لینک کوتاه کپی شد
برای رفع ایرادات طرح تروریستی خواندن سنت‌کام به کمیسیون امنیت ملی ارجاع شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی صبح امروز (دوشنبه) طرح مقابله به مثل در برابر اعلام سپاه پاسداران به عنوان سازمان تروریستی توسط وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا را در دستور کار خود داشتند.

محمدعلی پورمختار، نماینده اصولگرای کبودرآهنگ در قوه‌مقننه در اخطاری با اشاره به ایردات موجود در این طرح، اظهار کرد: «این طرح به لحاظ اهمیت موضوع و مقابله منطقی و جدی با رفتار زشت دولت آمریکا درباره‌ سپاه نیازمند اتخاذ تصمیمی است که راهبردها و اهداف و سیاست‌های منطقی جمهوری اسلامی ایران را دنبال کند. لذا این طرح باید مجدداً مورد بررسی قرار گیرد.»

او همچنین تاکید کرد که این طرح باید مبتنی بر منطقی ویژه برای مقابله عملی و صحیح با آمریکا باشد تا بتوانیم با یک مصوبه قوی و قابل اجرا آن را به نتیجه برسانیم.

علی ادیانی، نماینده قائمشهر نیز با تایید اظهارات پورمختار در اخطاری جداگانه اظهارکرد: «متن و برخی واژگان این طرح با اصول ۳، ۱۵۲ و ۱۵۶ قانون مغایر است.»

او یادآور شد: «با توجه به رویکرد مجلس و دولت باید این طرح دارای واژگانی منطبق با منافع ملی و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و روحیه استکبارستیزی‌مان باشد. ما می‌خواهیم این طرح به کمیسیون امنیت ملی برگردد و مجدداً واژه‌هایی منطبق با چارچوب قانون و نفی سلطه ستیزی در آن باشد تا مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویی‌ها باشد.»

درادامه علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی که پیش از صحن علنی و در جلسه‌ای غیر رسمی به بررسی ابعاد مختلف موضوع طرح تروریستی خواندن سپاه پاسداران پرداخته بود، در پاسخ به اخطارهای نمایندگان، گفت: «ملاحظات بیان شده مطابق بند ۱۶ اصل ۳ قابل توجه است. اگر نمایندگان موافق باشند این طرح به کمیسیون امنیت ملی ارجاع شود تا فردا مجدداً در دستور کار قرار گیرد.»

در نهایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۱۸۵ رأی موافق، ۱۳ رأی مخالف و ۱ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۲ نماینده حاضر در بهارستان، با ارجاع این طرح برای رفع ایردات به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی موافقت کردند.

کمیسیون امنیت ملی بررسی ابعاد مختلف طرح تروریستی خواندن ارتش ایالات متحده آمریکا در غرب آسیا موسوم به سنت‌کام را امروز در دستور کار خود قرار خواهد داد تا این طرح صبح فردا در دستور کار وکلای ملت قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار