توریسم درمانی در اردبیل توسعه می‌یابد

اردبیل (پانا) - مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری اردبیل گفت: توریسم درمانی این استان متناسب با ظرفیت و توانمندی های موجود با هدف جذب گردشگران خارجی توسعه می یابد.

کد مطلب: ۹۰۸۹۷۸
لینک کوتاه کپی شد
توریسم درمانی در اردبیل توسعه می‌یابد

نادر فلاحی در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی افزود : اردبیل قابلیت کم‌ نظیری در زمینه توریسم درمانی دارد و با توجه به اشتراکات فرهنگی این استان با کشورهای همسایه بویژه جمهوری آذربایجان فرصت مطلوبی برای رونق آن است .
او بیان کرد: تاکنون استفاده مطلوبی از ظرفیت های گردشگری سلامت استان نشده و به منظور توسعه بخش گردشگری طرح های مهمی از جمله همکاری با کشورهای همسایه در این حوزه مد نظر قرار گرفته است .
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: بر اساس این تفاهمنامه اعزام 12 پزشک عمومی برای فراگیری دوره های آموزشی پزشکی آبدرمانی به ترکیه امضا شده و پس از فراگیری آموزش در آبدرمانی های استان مستقر خواهند شد .
فلاحی همچنین با بیان اینکه همایش بین المللی گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو در اردبیل قابلیت های گردشگری استان را معرفی می کند، افزود: توانمندی های گردشگری این استان بصورت مستند در این همایش معرفی شده و همزمان یک نمایشگاه گردشگری هم در سالن ختایی بقعه شیخ صفی با هدف معرفی جاذبه های تاریخی و گردشگری دایر خواهد شد .
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان هم در این جلسه گفت: راه اندازی دانشکده طب سنتی این دانشگاه در دستور کار است و با نهایی شدن صدور مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عملیات احداث این دانشکده آغاز می شود .
قدرت اخوان اکبری افزود: هدف از راه اندازی این دانشکده رونق توریسم درمانی و استفاده بهینه از منابع آبدرمانی استان می باشد .
او بیان کرد: همچنین طرح ایجاد دهکده سلامت و مجتمع آبدرمانی نوین برای فعال سازی توریسم درمانی در سرعین با سرمایه گذاری بخش خصوصی از برنامه های دانشگاه علوم پزشکی اردبیل است .
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به ایجاد دپارتمان پذیرش بیمار در اردبیل افزود: سال گذشته سه بیمارستان امام خمینی (ره) ، تامین اجتماعی سبلان و بیمارستان خصوصی قائم موفق به اخذ گواهینامه بین‌المللی شدند و امکانات پذیرش گردشگر سلامت در این سه بیمارستان به صورت ویژه فراهم شد .
اخوان اکبری برنامه سال جاری علوم پزشکی استان برای ساماندهی گردشگران سلامت را راه‌ اندازی دپارتمان بین‌ المللی پذیرش مسافر در پایانه مرزی بیله سوار ذکر کرد و گفت : بعد از معاینه اولیه به صورت رایگان، بیمار به مراکز درمانی تخصصی هدایت می ‌شود .
دومین همایش بین المللی گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو 28 الی 30 خرداد ماه در اردبیل برگزار می شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار