مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد در گفت وگوبا پاناخوزستان

پس از نشست مدیران کل استان های معین در اهواز کمک‌ها اجرایی می شوند

اهواز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت :استان یزد به عنوان یکی از ۱۰ استان معین استان خوزستان انتخاب شده ودر سه سطح معین استان خوزستان خواهد بود.پس از نشست هماهمنگی ستاد در اهواز کمکهای این ۱۰ استان اجرایی می شوند.

کد مطلب: ۹۰۸۹۵۷
لینک کوتاه کپی شد
پس از نشست مدیران کل  استان های معین در اهواز کمک‌ها اجرایی می شوند

عباسعلی دانا فردر گفت و گو با پانا خوزستان با بیان اینکه اداره کل آموزش و پرورش یزد بعنوان یکی از از ۱۰ استان معین اداره کل آموزش و پرورش خوزستان تعین شده افزود:به دنبال حادثه سیل که در چند استان کشور از ابتدای سال ۱۳۹۸ اتفاق افتاد و ضرورت کمک به دانش آموزان و فرهنگیان آسیب دیده و به دنبال ابلاغی که مقام عالی وزارت به ۱۰ استان داده اند،تمامی ادارات کل این ۱۰ استان بعنوان معین استان خوزستان تعیین شدند،که ما هم به عنوان معین استان خوزستان انتخاب شدیم و بلافاصله پس از دریافت ابلاغ جناب آقای وزیر ،کارگروهی تشکیل دادیم و به طور پیوسته هرروز نشستهای این کارگروه را تشکیل دادیم.

او در خصوص اعضای تشکیل دهنده کارگروه معین استان خوزستان هم گفت:اعضای این کارگروه عمدتاً اعضای شورای معاونین اداره کل بودند و تلاش کردیم تا نسبت به مشارکت همه جانبه دانش آموزان وهمکاران ما در تمامی ارکان آموزش و پرورش استان،برنامه ریزی ها و سازماندهی خاصی را تدارک ببینیم.
دانافر با اشاره به جلب و هدایت کمکهای همکاران فرهنگی و دانش آموزان و بسیج این مجموعه هم عنوان کرد:هم از طریق دانش آموزان و هم از طریق همکاران چه شاغلین و چه بازنشستگان ، مشارکت مردمی،انجمن های اولیا و مربیان،مجمع خیرین مدرسه ساز وهمه ی پتانسیل های آموزش و پرورش استان را در این زمینه بسیج کردیم و دستور العملی را نیز تنظیم و تدوین کردیم.

او ادامه داد:با راهنمایی هایی که از تهران داشتیم نحوه کمک رسانی ادارات آموزش و پرورش استان را به آنان ابلاغ کردیم و همچنین پویشی را راه اندازی کردیم.
مدیر کل آموزش و پرورش یزدبه اشاره به راه اندازی پویش هر مدرسه یک کانون مهربانی در سطح مدارس استان یادآور شد :درگام اولیه این طرح باتوجه به توان مدارس در برخی یک کانون مهربانیراه اندازی شد و الحمدلله کمک های خوبی را جذب کردیم و دیروز هم همگام با سراسر کشور طرح سیل مهربانی همکلاسی ها را برگزار کردیم .

دانافر با اعلام اینکه روز سه شنبه هفته جاری در نشستی به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با حضور مدیران کل ۱۰ استان کشور در اهواز نیز شرکت خواهد کرد افزود: روز سه شنبه ۳ اردیبهشت ماه در ستاد معین آموزش و پرورش استان حضور بهم خواهیم رساند و در خصوص نیازسنجی و همچنین چگونگی انتقال و ارسال کمک های نقدی و غیر نقدی جمع آوری شده برای هموطنانمان در خوزستان،در ستاد و آموزش و پرورش استان خوزستان تصمیم گیری های نهایی صورت خواهد گرفت.
او به کمک هایی که در این راستا انجام خواهند داد هم اشاره کرد و گفت : کمکهایی که در این چندروز گذشته جمع آوری کردیم به طور خلاصه به سه دسته تقسیم می شوند،
یک دسته جمع آوردی کمک های نقدی و غیرنقدی از طریق دانش آموزان وتشکل های دانش آموزی و همچنین معلمان در سراسر استان می باشند که قرار است آن هارا انتقال دهیم.
دانافر به کمکهای آموزشی هم اشاره کرد و افزود:دومین مورد این کمکها برنامه ریزی هایی است که در خصوص جبران عقب ماندگی های آموزشی دانش آموزان این استان درنظر داریمو اعلام میکنم این آمادگی را داریم که به دانش آموزان کمک کنیم وخصوصا دانش آموزان پایه دوازدهم و کنکوری با توجه و سوابق درخشان استان یزد در این عرصه، آمادگی حمایت از دانش آموزان کنکوری را نیزداریم.
مدیرکل آموزش و پورش یزد در خصوص عملیاتی شدن این کمکها هم اظهار کرد: پس از تشکیل ستاد معین آموزش و پرورش استان خوزستان در اهواز طی هفته جاری طبق هماهنگی هایی که با مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان جناب آقای تقی زاده و همچنین ۱۰ استان که از استان های اصفهان،کرمان،بوشهر،آذربایجان شرقی،تهران،آذربایجان غربی،فارس،هرمزگان و اردبیل تصمیماتی گرفته خواهد شد و این کمکها اجرایی می شوند.

دانا فرد در پایان گفت : هماهنگ هستیم تا بتوانیم بخش کوچکی از آلام هموطنان عزیز خوزستانی بخصوص دانش آموزان و فرهنگیان ترمیم کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار