قائم مقام بیمه مرکزی:

فقط ۵درصد واحدهای مسکونی بیمه حوادث طبیعی دارند

تهران (پانا) - قائم مقام بیمه مرکزی اعلام کرد تنها بین ۵ تا ۷ درصد واحدهای مسکونی در کشور، از پوشش بیمه حوادث طبیعی برخوردار هستند که این میزان در برخی از مناطق کمتر و در برخی از استان‌ها نیز بیشتر است.

کد مطلب: ۹۰۸۹۴۱
لینک کوتاه کپی شد
فقط ۵درصد واحدهای مسکونی بیمه حوادث طبیعی دارند

به گزارش بیمه مرکزی، پرویز خسروشاهی گفت: پروژه‌های بزرگی که تحت پوشش بیمه هستند هنوز در سیل اخیر برآورد خسارت نشده‌اند؛ اما میزان خسارت وارده بر واحدهای مسکونی بر آورد شده که بالغ بر ۳۳۰ میلیارد تومان است.

قائم مقام بیمه مرکزی افزود: با راه‌اندازی صندوق بیمه حوادث طبیعی، مواجهه با حوادث غیرمترقبه از حالت برنامه‌ریزی نشده و اضطراری، به حالت برنامه‌ریزی‌شده و طبیعی تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از واحدهای آسیب دیده در سیل، از هیچ گونه پوشش بیمه‌ای برخوردار نیستند، تصریح کرد: برخی از ریسک‌ها دچار اصطکاک اطلاعاتی است؛ به این معنا که بیمه حوادث طبیعی در کنار بیمه شخص ثالث از جمله رشته‌هایی است که از مشکل اصطکاک اطلاعاتی رنج می‌بردند، در حالی که یکی از پیامدهای وجود اصطکاک اطلاعاتی در بازارها، عدم رشد قابل قبول آن بازارها است و یکی از دلایل مهم نفوذ کم بیمه زلزله و سیل وجود همین اصطکاک‌های اطلاعاتی در بازار بیمه، حوادث طبیعی است.

خسروشاهی افزود: به دلیل وجود اصطکاک‌های اطلاعاتی متأسفانه ضرورت تهیه بیمه نامه حوادث برای آحاد جامعه ما چندان درک نشده و این ریسک در بازار بیمه ما از اهمیت لازم برخوردار نیست.

وی عامل دیگر حضور کمرنگ بیمه در پوشش خسارت‌های ناشی از حوادث طبیعی را، محدودیت سرمایه شرکت‌های بیمه عنوان کرد و گفت: داشتن سرمایه متناسب با تعهدات، یکی از مهمترین شاخص‌های بیمه‌گری سالم است و به همین خاطر بیمه گران به دلیل محدودیت سرمایه، امکان ارائه سقف‌های بالای پوشش برای واحدهای مسکونی و قبول تعهدات خارج از توان خود را ندارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار