ظریف: تروریست‌ها و حامیان آنان از نزدیکی کشورهای مسلمان وحشت دارند

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه ایران با محکوم کردن حمله تروریستی اخیر در پاکستان، تاکید کرد: تروریست ها، افراطیون و حامیان آن ها از نزدیکی روابط کشورهای مسلمان وحشت دارند.

کد مطلب: ۹۰۸۸۰۲
لینک کوتاه کپی شد
ظریف: تروریست‌ها و حامیان آنان از نزدیکی کشورهای مسلمان وحشت دارند

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در پیام توئیتری نوشت: همزمان با اولین سفر عمران خان به ایران که سفری تاریخی است، حمله تروریستی اخیر در پاکستان را به شدت محکوم می کنیم.
ظریف افزود: تروریست‌ها، افراطیون و پشتیبانان آنها از روابط نزدیک کشورهای مسلمان وحشت‌زده اند. ایران در کنار مردم و دولت پاکستان ایستاده است
بامداد پنجشنبه مهاجمان ناشناس 14 نفر از سرنشینان یک دستگاه اتوبوس در حوالی منطقه «گوادر» در ایالت بلوچستان پاکستان را به قتل رساندند.
گروه 'براس' که ائتلافی از سه گروه غیرقانونی شامل ارتش آزادی طلب بلوچ، جبهه آزادی بلوچستان و نیروهای محافظ بلوچ است، در بیانیه ای مسئولیت اقدام تروریستی روز گذشته در جاده «مَکران - گوادر» را برعهده گرفت.
مهاجمان مسلح که یونیفورم نیروهای سپاه مرزی پاکستان را به تن داشتند، بامداد روز گذشته یک اتوبوس مسافربری را متوقف کرده و با مشخصاتی که از قبل در اختیار داشتند، 14 نفر را پیاده کرده و آنان را به رگبار بستند.
به گفته منابع محلی، 10 نفر از نیروی دریایی و همچنین یک نفر از نیروی هوایی در میان کشته شدگان هستند.
«عارف علوی» رئیس جمهوری و «عمران خان» نخست وزیر پاکستان این حمله تروریستی را به شدت محکوم کردند.
وزارت امورخارجه پاکستان دوشنبه گذشته اعلام کرد که «عمران خان» نخست وزیر این کشور در تاریخ 21 آوریل (اول اردیبهشت ماه) به دعوت رسمی، دیداری 2 روزه از ایران خواهد داشت.
براساس بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان، این اولین سفر عمران خان به ایران از زمان تصدی کرسی نخست وزیری محسوب می شود.
در این بیانیه آمده است: نخست وزیر پاکستان قبل از عزیمت به تهران برای مذاکرات با مقام های بلندپایه ایران، توقف کوتاهی در شهر مشهد خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار