سازمان هواشناسی پیش بینی کرد؛

کاهش پنج تا هفت درجه ای دما در صفحات شمالی کشور

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی پیش بینی کرد:از یکشنبه تا پنجشنبه هفته آینده دمای هوا از شمال غرب تا شمال شرق کشور بین پنج تا هفت درجه کاهش یابد.

کد مطلب: ۹۰۸۷۹۱
لینک کوتاه کپی شد
کاهش پنج تا هفت درجه ای دما در صفحات شمالی کشور

سازمان هواشناسی امروز جمعه در اطلاعیه ای پیش بینی کرد: کاهش دما در استان های شمالغرب، تهران، استان های مرکزی کشور و سواحل دریای خزر طی صبح دوشنبه تا سه شنبه و در شمالشرق و شرق صبح سه شنبه تا پنجشنبه خواهد بود.
بر این اساس عبور متناوب سامانه های بارشی از امروز جمعه تا شنبه و از بعد از ظهر یکشنبه تا سه شنبه هفته آینده، با بارش باران و در برخی نقاط با رگبار باران همراه است.
همچنین در نواحی سردسیر و کوهستانی غرب و شمال غرب بخصوص جاده های کوهستانی البرز بارش برف ، وزش باد و در نیمه شمالی کشور، کاهش قابل ملاحظه دما بین پنج تا هفت درجه پیش بینی می شود.
سازمان هواشناسی برای بعدازظهر جمعه تا ظهر شنبه، بارش باران و برف در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات جنوبی گیلان پیش بینی کرده است.
بعد ازظهر شنبه، ساکنان خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی شاهد رگبار باران گاهی با وزش باد شدید خواهند بود. هواشناسی برای این مناطق در این مدت بارش تجمعی بین 10 تا 25 میلیمتر برآورد کرده است.
همچنین از اوایل شب یکشنبه و طی روز دوشنبه در نیمه جنوبی آذربایجان غربی، کردستان، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، دامنه های البرز درشمال استان های قزوین، البرز و تهران بارش باران و برف پیش بینی شده است.
سازمان هواشناسی با پیش بینی بارش باران برای استان های گیلان و مازندران برآورد کرده است: بیشترین مقدار بارش تجمعی مورد انتظار در جنوب آذربایجان غربی و شمالغرب کردستان بین 30 تا 60 میلیمتر و در سواحل گیلان و ارتفاعات البرز بین 20 تا 40 میلیمتر باشد.
این در حالی اسست که از روز دوشنبه بتدریج با تشدید جریان های شمالی، بارش باران در سواحل و بارش برف در ارتفاعات شمالی البرز تشدید می شود.
سازمان هواشناسی در اطلاعیه خود توصیه کرده است:از یکشنبه شب تا صبح سه شنبه به سبب بارش برف در مناطق سردسیر و کوهستانی، شمال غرب و دامنه های البرزغربی، لغزندگی، کاهش شدید دید به سبب مه در جاده های کوهستانی البرز و شمالغرب پیش بینی می شود که سبب ترافیک و اختلال، در تردد جاده ای می شود.
بر این اساس، از یکشنبه تا پنجشنبه موج کاهش نسبی دما بین 5 تا 7 درجه سلسیوس از شمالغرب تا شمالشرق کشور پیش بینی می شود.
بر اساس اعلام سازمان هواشناسی؛ کاهش دما در استان های شمالغرب، تهران، استان های مرکزی کشور و سواحل دریای خزر طی صبح دوشنبه تا سه شنبه و در شمالشرق و شرق صبح سه شنبه تا پنجشنبه خواهد بود.
سازمان هواشناسی به هموطنان توصیه کرده است؛ با توجه به انتظار بارش برف و تشدید آن در روز دوشنبه در شمالغرب، غرب و جاده های کوهستانی البرز و شرایط جوی مخاطره آمیزشامل مه غلیظ و احتمال کولاک برف، ضمن پرهیز از سفرهای غیر ضروری به مناطق شمالی و شمالغرب کشور، با آگاهی از وضع هوای مسیر و رعایت نکات ایمنی، ریسک مخاطرات احتمالی را کاهش دهند.
همچنین بارش های بهاری گاهی با تشدید بارش و همراه با رگبار باران پیش بینی شده است است. در این مدت احتمال آبگرفتگی معابر عمومی بخصوص روز دوشنبه در مسیرهای ساحلی دریای خزر پیش بینی می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار