بطحایی: استفاده از ظرفیت تشکل‌های فرهنگیان بهترین فرصت برای برون‌رفت از مشکلات آموزش‌وپرورش است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت تشکل‌های صنفی در آموزش و پرورش گفت تشکل‌های فرهنگیان ظرفیت بسیار توانمندی هستند که می‌توانند بخش عمده‌ای از انرژی‌شان را بر ارائه راه‌حل‌هایی برای برون رفت از مشکلات آموزش و پرورش  بگذارند.

کد مطلب: ۹۰۸۷۱۱
لینک کوتاه کپی شد
بطحایی: استفاده از ظرفیت تشکل‌های فرهنگیان بهترین فرصت برای برون‌رفت از مشکلات آموزش‌وپرورش است

به گزارش مرکز ارتباطات وزارت آموزش و پرورش، سیدمحمد بطحایی در دیدار با نمایندگان تشکل‌های صنفی معلمان فارس، گفت: نخبگانی از بدنه آموزش و پرورش در این جلسه حضور دارند لذا بهترین فرصت برای بیان بحث‌های کارشناسی و به دور از احساسات است که می‌توان مسیری را برای رسیدن به اهداف پیدا کرد.

بطحایی در بخشی از سخنان خود گفت: اگر بخواهیم در جامعه جایگاه مناسبی پیدا کنیم، لازم است که به درستی معرفی و دیده شویم تا جایگاه واقعی خود را بیابیم. بر همین اساس آموزش و پرورش نیازمند راه‌اندازی یک شبکه ملی بود تا آگاهی بخشی لازم به فرهنگیان انجام شود لذا شبکه تعاملی سینا در همین راستا راه‌اندازی شد.

در ادامه وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال حاضران جلسه مبنی بر علت عدم اِعمال بیش از یک مدرک تحصیلی برای فرهنگیان، گفت: این قانون مختص به آموزش و پرروش نیست و در همه دستگاه‌ها و براساس مصوبه شورای عالی اداری، لحاظ کردن بیش از یک مدرک تحصیلی مورد قبول نیست اما تلاش می‌کنیم تا این موضوع برای آموزش و پرورش استثنا شود، چرا که فرهنگیان نیازمند ارتقاء دانش و معلومات خود هستند.

وی با اشاره به عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: در شرایط اقتصادی فعلی که بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی زیانده بوده‌اند، صندوق ذخیره فرهنگیان عملکرد خوبی داشته است. لازم به ذکر است اتفاقات گذشته در مورد صندوق ذخیره نیز هیچ ارتباطی به این صندوق، وزیر و هیات امنای آن نداشته است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: سند تحول بنیادین یک سند بی‌عیب و نقص نیست اما در حال حاضر کاملترین سند و نقشه راه برای آموزش و پرورش است.

وی گفت: مدارس ما به جای آموزش مهارت زندگی، بر مفاهیم دانشی تمرکز کرده‌اند و این انحراف عمده نظام آموزشی بویژه در دوره عمومی است لذا ما اصلاح این ساختار را از دوره ابتدایی شروع کرده‌ام.

در ابتدای این جلسه نمایندگان تشکل‌های صنفی فرهنگیان به بیان مسائل و مشکلات موجود پرداخته و از وزیر آموزش و پرورش رسیدگی به این موارد را خواستار شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار