رییس قوه قضاییه عنوان کرد:

موضوع قابل پیش‌بینی بودن سیل در خوزستان باید بررسی شود

اهواز (پانا) - رئیس قوه قضائیه گفت: اولویت اصلی امدادرسانی به مردم سیل‌زده و کاهش درد و رنج مردم است و موضوع قابل پیش‌بینی بودن سیل در استان خوزستان پس از آن باید بررسی شود.

کد مطلب: ۹۰۸۶۷۲
لینک کوتاه کپی شد
موضوع قابل پیش‌بینی بودن سیل در خوزستان باید بررسی شود

به گزارش خبرگزاری فارس آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه در دیدار با اعضای شورای قضایی و قضات دادگستری خوزستان در اهواز با اشاره به سیل خوزستان، اظهار کرد: اولویت الآن امدادرسانی به مردم سیل‌زده و کاهش درد و رنج مردم است و موضوع قابل پیش‌بینی بودن سیل در استان خوزستان پس از آن باید بررسی شود.

او افزود: موضوعی که اکنون اهمیت دارد این است که روند امدادرسانی به مردم سیل‌زده خوزستان تسهیل یابد و خسارت مردم پرداخت شود.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به پیام گام دوم انقلاب، عنوان کرد: پیام گام دوم انقلاب «ما می‌توانیم» است؛ با استفاده از ذخایر مادی و معنوی خوزستان بهره‌وری جوانان را می‌توان افزایش داد و جوانان مؤمن را پای‌کار آورد.

او ادامه داد: هر وجب از استان خوزستان نشان‌دهنده ایستادگی و مقاومت است و ما باید خدمت به مردم خوزستان را یکی از افتخارات خود بدانیم.

رئیسی اهمیت رعایت عدالت در استان‌های غیربرخوردار، اظهار کرد: با استفاده از ایجاد فضای مناسب در خوزستان می‌توان جاذبه ماندگاری قضات را بیشتر کرد و شاهد کاهش درخواست جابه‌جایی از خوزستان باشیم.

او هم چنین افزود: در بخش پیشگیری، امور اجتماعی و کمک گرفتن از کارشناسان و نیروهای مردمی باید بیشتر کار شود زیرا دادگاه آخرین مرحله سازش بین زوجین است.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اهمیت روحیه انقلابی، عنوان کرد: نگاه انقلابی ایجاب می‌کند که قاضی انقلابی بیندیشد و انقلابی عمل کند و دقت و سرعت را همراه با هم داشته باشد و در پرونده‌های بزرگ حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی یکی را فدای دیگری نکند.

او در ادامه گفت: کیفیت در رسیدگی به پرونده‌ها اهمیت زیادی دارد و محاکم باید تخصصی پیش روند و در کنار قضات، متخصصان مسائل باید حضور پیدا کنند.

رئیسی با اشاره به اهمیت ارتباط با اساتید دانشگاه در حوزه قضایی، اظهار کرد: برای این‌که دستگاه قضایی بتواند در تراز دستگاه قضایی انقلاب اسلامی و امیرالمؤمنین قرار گیرد نیاز به همراهی همه اجزای قضایی دارد و تحول امری ضروری در دستگاه قضایی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار