با حضور ۱۳۰۰ تیم دانش‌آموزی، جشنواره پروژه های دانش آموزی«سینا» آغاز به کار کرد

تهران (پانا) - جشنواره بین المللی پروژه‌های دانش‌آموزی سینا با حضور ۱۳۰۰ تیم دانش‌آموزی در ۱۵۰ غرفه در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی آغاز به کار کرد.

کد مطلب: ۹۰۸۶۰۹
لینک کوتاه کپی شد
با حضور ۱۳۰۰ تیم دانش‌آموزی، جشنواره پروژه های دانش آموزی«سینا» آغاز به کار کرد

به گزارش روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، جشنواره سینا در ۵ محور با ۱۳۰ گرایش، با حضور ۵۱۰۰ دانش‌آموز در قالب هزار و ۳۰۰ تیم از ۱۹ استان کشور در واحد علوم و تحقیقات فعالیت خود را آغاز کرد و تا ۳۱ فروردین ماه جاری ادامه خواهد داشت.

در بخش اول این جشنواره غرفه‌های نمایشگاهی ویژه سازه‌ها و پروژه‌های منجر به ساخت دانش‌آموزان ارائه می‌شود و در بخش دوم «سمینارهای پژوهشی» مختص به ارائه تئوری طرح‌ها و پروژه‌های دانش‌آموزی فعالیت دارد.

همچنین مسابقات علمی در گرایش‌های گوناگونی نظیر سازه‌های ماکارونی، رباتیک، هوافضا، انرژی، کمیکار بخش سوم این جشنواره را تشکیل می‌دهد. «تولید محتوای دیجیتال» و «سخنرانی علمی» نیز دو بخش پایانی این دوره از جشنواره سیناست.

۲۲۰ تیم در بخش غرفه‌های نمایشگاهی، ۴۱۰تیم در بخش سمینارهای پژوهشی، ۵۰۰ تیم در بخش مسابقات علمی، ۵۰ تیم در بخش محتوای دیجیتال و ۱۲۰تیم در بخش سخنرانی علمی حضور دارند که در نهایت ۱۰۰ تیم به عنوان تیم‌های برگزیده در روز پایانی معرفی و قدردانی می‌شوند.

جشنواره بین المللی پروژه‌های دانش‌آموزی سینا با هدف آشنایی دانش‌آموزان با فضای دانشگاه، علوم مختلف دانشگاهی، تجربه ارائه و دفاع از تحقیق و پژوهش، کمک به انتخاب هدفمند رشته در دانشگاه، ایجاد انگیزه برای بالا بردن سطح علمی جهت تولید علم و جنبش نرم افزاری وتعیین هدف و برنامه دانش‌آموزان برای ساختن آینده خود و کشور در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار