بطحایی: امروز نقشه ایران فردا را در مدرسه ترسیم می کنیم

با حضور وزیر آموزش و پرورش از ۴ آموزشگاه و یک مرکز آموزشی-تجاری در درودزن استان فارس بهره‌برداری شد

شیراز (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در ادامه سفر دو روزه خود به استان فارس و سفر به شمال این استان ساعاتی پیش وارد منطقه درودزن شد و در مراسم بهره‌برداری از چهار آموزشگاه و یک مرکز آموزشی-تجاری شرکت کرد.

کد مطلب: ۹۰۸۵۷۴
لینک کوتاه کپی شد
بطحایی: امروز نقشه ایران فردا را در مدرسه ترسیم می کنیم

سید محمد بطحایی در افتتاح مدرسه 6 کلاسه شهید البرزی روستای گله‌زن گفت: مدرسه برای دانش‌آموزان محل تمرین زندگی است زیرا در اینجاست که فرا می‌گیرند چگونه مشکلاتشان در زندگی را حل کنند.

او ادامه داد: هرقدر کیفیت مدارس ما بالا برود زندگی کردن مردم ما در فردا با کیفیت بالاتری خواهد بود ،آسایش و آرامش فردای جامعه ما بیشتر خواهد شد، مقاومت در برابر زورگویی‌ها و ظلم‌ها بیشتر خواهد شد .

پروژه مدرسه 6 کلاسه شهید البرزی روستای گله‌زن در زمینی به مساحت زمین 4500 متر مربع، زیربنای 550 متر مربع است که با اعتبار 850 میلیون تومان، به همت دکتر مصلح شیرازی و مشارکت اداره کل نوسازی مدارس فارس احداث شده است.

همچنین همزمان با افتتاح این مدرسه چند پروژه دیگر آموزشی و پرورشی نیز در منطقه افتتاح شد از جمله: آموزشگاه 6 کلاسه بازسازی‌شده شهید یوسفی روستای بیدگل که در زمینی به مساحت زمین 4 هزار متر مربع،با زیربنای آموزشی 700 متر مربع و اعتبار 900 میلیون تومان احداث شده است.

آموزشگاه 6 کلاسه شهدای روستای قصر خلیل نیز یکی دیگر از این طرح‌ها بود که در در زمینی به مساحت 2300 متر مربع و زیربنای 530 متر مربع به همت آقای بیات، بانی خیر این بنا، ساخته شده است.

آموزشگاه استثنایی 7 کلاسه شهر رامجرد نیز در زمینی به مساحت 2460 متر مربع ، زیربنای 600 متر مربع و با اعتبار 900 میلیون تومان که به کمک خیر نیک اندیش دکتر مصلح شیرازی و مشارکت اداره کل نوسازی مدارس فارس احداث شده است،یکی دیگر از پروژه‌هایی بود که امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش در منطقه دورودزن به بهره‌برداری رسید.

در این سفر مرکز آموزشی -تجاری نمایشگاه دست‌ساخته‌های دانش‌آموزی این منطقه نیز که در زمینی به مساحت 280 مترمربع با اعتبار 380 میلیون تومان ساخته شده راه‌اندازی شد.

بطحایی گفت: تلاش ما برای بالا بردن کیفیت آموزش و پرورش، فقط و فقط برای این است که امروز داریم نقشه ایران فردا را در مدرسه ترسیم می‌کنیم، اینکه استان فارس تولیداتش چه قدر باشد، وضع دادگاه‌هایش چه طور باشد امروز در مدارسش ترسیم می‌شود و شکل می‌گیرد.

او با اشاره به ساخت نزدیک 300 مدرسه در استان فارس ، گفت: با این اقدام کار بسیار بزرگی اتفاق می‌افتد و به موازات کارهای سخت‌افزاری حتما باید روی بحث های نرم‌افزاری، روش‌ها‌، شایستگی‌ها و توانمندی‌ها و انگیزش معلمان نیز کار کنیم. امیدوارم که ان‌شاءالله بتوانیم با سرعت بیشتری این مسیر را طی کنیم .

او گفت: نظام جمهوری اسلامی ، شایستگی و قابلیت بسیار بیشتر از آن چیزی که امروز در آموزش و پرورش هست دارد، لذا مدارس ما باید کیفیت بالاتری از این چیزی که امروز می‌بینیم داشته باشد چرا که این مردم خوب، وطن‌پرست و دین‌مدار شایستگی خیلی بالاتر از این را دارند.

بطحایی هدف اصلی همه بخش‌های جامعه را تربیت برای فرزندان این جامعه عنوان کرد و گفت: آموزش و پرورش تنها به عنوان یکی از بخش‌هایی که بستر ساز مسیرتربیت برای بچه‌هاست.

او ادامه داد: همه اجزا و ارکان جامعه و کشور ما هدف اصلی‌شان فراهم کردن مسیر این تربیت است و وقتی از تربیت صحبت می‌کنیم در یک کلام مختصر و بسیار ساده باید بگوییم تربیت یعنی آنکه ما مسیری را آماده کنیم که نسل فردا آمادگی و ورزیدگی لازم برای زندگی کردن و مؤثر بودن در جامعه را پیدا کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در یک تعریف بسیار ساده و مختصر باید گفت همه ما جمع شده‌ایم و تلاش می‌کنیم تا بتوانیم محیطی را برای تربیت نسل آینده فراهم کنیم، گفت: همگی ما تلاشمان این است تا بچه‌های ما بتوانند در این محیط زندگی کردن را تمرین کنند.

وی گفت: صرف‌نظر از زیربنا و فلسفه تعلیم و تربیت، بچه‌های ما در محیطی تربیت می‌شوند که فقط مدرسه نیست؛ مسیر تربیت را طی می کنند تا به انسان‌هایی شایسته تبدیل بشوند و عاقبتی به خیری پیدا کنند و به رستگاری برسند .

بطحایی با تاکید بر اینکه در این فرایند حتما و حتما مدرسه و فضای آن نقشی بسیار مهم و تاثیر گذار ی را داراست، گفت: اگر ما مدرسه‌ای داشته باشیم که نتواند این محیط بانشاط و سرشار از امید را برای بچه های ما ایجاد کند، فرایند تربیت بچه‌های ما قطعا با اختلال مواجه می‌شوند .

بطحایی با قدردانی از توجه نمایندگان مجلس به مشکلات آموزش و پرورش گفت: با حمایت این عزیزان سال 97 یکی از معدود سال‌هایی بود که علی رغم اینکه اعتبارات عمرانی به دلیل کمبود درآمد دولت و خزانه در همه دستگاه‌ها با مشکل مواجه بود، اما در حوزه فضاسازی تخصیص ما بیش از 20 درصد پیش‌بینی بودجه بود.

او از تحقق اعتبارات عمرانی و مدرسه‌سازی آموزش و پرورش به مبلغ 1600 میلیارد تومان در نیمه اول سال 97 خبر داد و گفت: حدود 20 درصد هم افزون بر آن در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت که این اعتبار علاوه بر اعتباراتی است که خیران محترم و نهادهایی مثل بنیاد برکت تامین کردند و توانستیم گام بسیار بلندی را در این حوزه برداریم

وزیر آموزش و پرورش در ادامه بازدید از منطقه درودزن فارس، با دانش‌آموزان حادثه آتش‌سوزی سال 85 یکی از روستاهای درودزن دیدار کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار