مدیرآموزش و پرورش خراسان جنوبی : 100 میلیون تومان تعهد نقدی خیرین در بیست و یکمیمن جشنواره خیرین مدرسه ساز

خوسف (پانا) ـ مدیرآموزش و پرورش شهرستان خوسف گفت: 100 میلیون تومان تعهد نقدی خیرین در بیست و یکمیمن جشنواره خیرین مدرسه ساز داده شده بود که از این تعهدات 60 درصد آن محقق شده است.

کد مطلب: ۹۰۸۵۱۰
لینک کوتاه کپی شد
مدیرآموزش و پرورش خراسان جنوبی : 100 میلیون تومان تعهد نقدی خیرین در بیست و یکمیمن جشنواره خیرین مدرسه ساز

محمد دانایی مدیرآموزش و پرورش شهرستان خوسف در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز شهرستان خوسف، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز جوان اظهار داشت: جشنواره خیرین مدرسه ساز در مرحله آموزشگاهی در 15 آموزشگاه شهرستان برگزار و در این مرحله 250 خیّر مدرسه ای تکریم شد.


مدیرآموزش و پرورش شهرستان خوسف با بیان اینکه برگزاری جشنواره های خیرین مدرسه ساز در مرحله آموزشگاهی اقدام خوبی بود که امسال برگزار شد، گفت: با تلاش اعضای مجمع خیرین خوسف، این شهرستان رتبه نخست جشنواره های خیرین مدرسه ساز در مرحله آموزشگاهی را در استان کسب کرد که جای تقدیر و تشکر دارد.


دانایی افزود: در سال های گذشته به لطف خدا و خیرین مدرسه ساز اقدامات خوبی انجام شده و به همت بزرگ ترین خیّر مدرسه ساز استان (رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان جنوبی) پنج واحد آموزشی در سطح شهرستان خوسف در روستای گل و حومه و اردودگاه دانش آموز، خوابگاه شبانه روزی و کودکستان، مرکز آموزشی به بهره برداری رسیده است.


او گفت: در سال جاری مدرسه خاندان فریدی به صورت مشارکتی و توسط خاندان فریدی در حال تاسیس است که هم اکنون 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم اداره نوسازی تمهیدات لازم را داشته باشند تا روند احداث مدرسه با سرعت بیشتری انجام و در مهرماه به بهره برداری برسد چرا که خیّر تعهدات خود را در اسرع وقت و به صورت کامل و جامع انجام داده است.


مدیرآموزش و پرورش شهرستان خوسف بیان کرد: نمازخانه دبستان برکت با متراژ 155 متر مربع با اعتبار بالغ بر 350 میلیون تومان با تجهیزات کامل و سیسم گرمایشی و هوشمند ساخته و افتتاح شده است.


دانایی با بیان اینکه 30 هزار متر مربع در روستای امین آباد با ارزش بالغ بر یک میلیارد تومان در راستای احداث اردودگاه دانش آموز توسط خیّر امینی اهدا شده است، گفت: با همت این خیّر، دومین اردوگاه دانش آموزی شهرستان خوسف احداث خواهد شد.


او ادامه داد: همچنین با همت خیرین مدرسه ای در روستای بیشه با کمک خیر و اداره نوسازی ساخته خواهد شد.


مدیرآموزش و پرورش شهرستان خوسف گفت: 100 میلیون تومان تعهد نقدی خیرین در بیست و یکمیمن جشنواره خیرین مدرسه ساز داده شده بود که از این تعهدات 60 درصد آن محقق شده است.


دانایی عنوان کرد: سپاه پاسداران شهرستان خوسف همت خوبی به همراه گروه های جهادی داشته است و چهار واحد آموزشی کف سازی و بتن ریزی توسط این نهاد، جهادگران و نیک اندیشان روستاهای چاه اکبرآباد، چاه پنج تن، چاه قدس و چاه طالب آباد انجام شده که برای آن بالغ بر 80 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.


وی مجموع اعتبارات تعهده شده از سال گذشته تاکنون را یک میلیارد و 965 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: از تعهد بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز 96 درصد آن محقق شد که بالغ بر یک میلیارد تومان بابت زمین 30 هزار متری اردوگاه دانش آموز امین آباد و مدرسه ای در قسمت جدید شهر و نمازخانه ای در دبستان برکت و مدرسه در وستای بیشه و روستای چاه استقلال بود و 100 میلیون تومان هم تعهد نقدی بود که 60 درصد آن محقق شد.


مدیرآموزش و پرورش شهرستان خوسف اظهار کرد: از مبلغ یک میلیارد و 965 میلیون تومان اعتبار تعهد شده، تنها 40 میلیون تومان محقق نشده است.


دانایی افزود: علی رغم اقدامات خوب در خصوص مدرسه سازی و مدرسه یاری در شهرستان خوسف ولی هنوز هم کمبودهایی در این خصوص به دلیل مهاجرت مردم از روستا به شهر احساس می شود و در قسمت جدید شهر خوسف هنوز نیاز به ساخت مدرس ابتدایی و هنرستان فنی و حرفه ای و کاردانش داریم و بافت مدارس شهرستان خوسف به دلیل قدمت زیاد آن فرسوده است و نیاز به ایمن سازی دارد.


او بیان کرد: 10 آموزشگاه شهرستان نیاز به حصارکشی و کف سازی دارد و تجهیزات کارگاهی جوابگوی نیازهای دانش آموزان نیست و سیستم گرمایشی و سرمایشی هم باید هوشمند شود.


مدیرآموزش و پرورش شهرستان خوسف با اشاره به اینه 700 دانش آموز در شش آموزشگاه شبانه روزی شهرستان خوسف در حال تحصیل هستند، گفت: در خصوص تجهیزات خوابگاهی و وسایل حمل و نقل دانش آموزان نیاز به جذب خیّر داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار