برگزاری مراسم بزرگداشت سرداران شهید دارا و شهید رئیسی در ابوموسی

هرمزگان(پانا)- آیین بزرگداشت سرداران شهید دارا و شهید رئیسی با همت دانشگاه پیام نور در ابوموسی برگزار شد.

کد مطلب: ۹۰۸۴۷۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مراسم بزرگداشت سرداران شهید دارا و شهید رئیسی در ابوموسی

به گزارش خبرنگار پانا هرمزگان ، مراسم بزرگداشت سرداران شهید اسحاق دارا و اسدالله رئیسی با حضور مهندس پوربابایی فرماندار ابوموسی، مهندس سراجی معاون فرماندار ابوموسی،جناب سرهنگ مرادی فرمانده قرارگاه راهنکشی سپاه امام سجاد(ع) و سایر مسئولین ابوموسی برگزار شد.

محمود عامری سیاهویی رئیس دانشگاه پیام نور ابوموسی در حاشیه ی مراسم بزرگداشت شهید اسحاق دارا و اسدالله رئیسی با اشاره به نظر قرآن درباره جایگاه شهدا پرداخت و افزود: حیات شهدا بعد از شهادت برای همیشه جاودان است و ما توان درک زندگی شهدا را نخواهیم داشت.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست.

رئیس دانشگاه پیام نور ابوموسی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را یکی از وظایف مهم دانشگاه پیام نور دانست و افزود: ما امروز امنیت، رشد علمی و اخلاقی دانشگاه و جامعه را مرهون و مدیون خون پاک شهدا می دانیم.

عامری سیاهویی در پایان با اشاره به اینکه شهیدان دارا و رئیسی از افتخارات هرمزگان هستند، اظهار داشت: این سرداران در سال ۶۷ در نبرد مستقیم با آمریکای جنایتکار به درجه رفیع شهادت نائل شدند. جوانان هرمزگانی در آن روز با رشادت و توکل بر خدا به جنگ مستقیم با آمریکا رفتند و توانستند بالگرد آمریکایی‌های متجاوز را ساقط کنند.

گفتنی است سرداران شهید اسحاق دارا و اسدالله رئیسی، ۲۹ فرودین سال ۱۳۶۷ همزمان با نخستین روز ماه مبارک رمضان، پس از چند ساعت نبرد مستقیم با آمریکایی‌ها در خلیج فارس، به مقام شهادت نائل آمدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار