وزیر آموزش و پرورش در بازدید از مدارس آسیب دیده از سیل اخیر شیراز تاکید کرد:

نوسازی و بازسازی مدارس آسیب دیده از سیل اخیر در اولویت است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت: در سیل اخیر در سطح کشور حدود 1500 مدرسه بین 20 تا 70 درصد آسیب دیده است و 80 مدرسه از این تعداد نیز تخریب شده و قابل استفاده نیست که به لطف خدا از نظر تامین منابع بازسازی مشکلی وجود ندارد.

کد مطلب: ۹۰۸۴۶۵
لینک کوتاه کپی شد
نوسازی و بازسازی مدارس آسیب دیده از سیل اخیر در اولویت است

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، سید محمد بطحایی در حاشیه بازدید از مدارس آسیب دیده سیل اخیر در شیراز، گفت: با توجه به همراهی دکتر رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در این سفر با بنده، حجم خسارتی این سیل مورد بررسی مجدد قرار خواهد گرفت و به لطف خدا و عنایت نمایندگان مجلس و دولت، با اعتباراتی که برای بخش عمرانی فضاهای آموزشی و پرورشی برای سال 98 اختصاص می‌یابد، خیز بلندی برای مناسب سازی و استاندارد سازی این فضاها برمیداریم.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه جبران خسارات وارده به فضاهای آموشی و پرورشی آسیب دیده از سیل اخیر در کشور در اولویت قرار دارد گفت: در سیل اخیر در سطح کشور حدود 1500 مدرسه بین 20 تا 70 درصد آسیب دیده است و80 مدرسه از این تعداد نیز تخریب شده و قابل استفاده نیست که به لطف خدا از نظر تامین منابع بازسازی مشکلی وجود ندارد.

وی گفت: در این مسیر همچون گذشته از حمایت خیرین که همواره به آموزش و پرورش کمک کرده‌اد و تعهدات بسیار خوبی را قبول کرده‌اند بهره‌مندیم، چنانچه هم اکنون نیز جمعی از این خیرین در استان‌های خوزستان و لرستان تعهدات بسیار خوبی را پذیرفته‌اند.

بطحایی گفت: امید است بتوانیم شرایطی را فراهم نماییم تا دانش آموزان ما در مهر 98 در مدارس تازه ساخته شده و بازسازی شده مشغول به تحصیل شوند و در مورد مدارس تخریبی و غیر قابل بازسازی نیز در صورت تاخیر در آماده‌سازی این مدارس، امکان فراهم نمودن زمینه تحصیل دانش آموزان در مهر ماه در فضاهای موقت همچون کانکس پیش بینی شده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به آماده سازی و بازگشایی مدارس آسیب دیده در سیل اخیر شیراز، بلافاصله پس از تعطیلات نوروز، گفت: با همت و تلاش همکاران عزیزم این آسیب‌ها به سرعت کاهش پیدا کرد، لذا جا دارد به همکاران که با جان و دل و گاهی وقت‌بطحاییها با دست خالی این حماسه را رقم زدند خسته نباشید بگویم .

وی یادآور شد: در این سفر علاوه بر بازدید از روند مرمت و بازسازی مدارس آسیب دیده در شیراز، چند پروژه آموزشی و پرورشی نیز افتتاح خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار