مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز خراسان جنوبی: دولت نیاز به اعتمادسازی و جذب خیر در مناطق محروم دارد

بیرجند (پانا) - مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز خراسان جنوبی گفت: دولت نیاز به اعتمادسازی و جذب خیّر در مناطق محروم دارد.

کد مطلب: ۹۰۸۳۴۱
لینک کوتاه کپی شد
مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز خراسان جنوبی: دولت نیاز به اعتمادسازی و جذب خیر در مناطق محروم دارد

غلامرضا خالقی مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز خراسان جنوبی گفت: مسئولان بگونه‌ای خدمت کنند که اعتماد مردم و خیران را به خودشان جلب کنند و این مهم با توجه، تکریم و ساخت مدرسه طبق نیت خیّر محقق می شود.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان جنوبی افزود: دقت، سرعت و قیمت در کار خیّر مهم بوده و خیران را باید نوید داد که در کار؛ دقت شده و کار به نحو مطلوب و در اسرع وقت به اتمام رسیده و در خصوص قیمت، نیز قیمت واقعی و با کمترین هزینه، مدرسه ساخته شده؛ که در این صورت خیران اعتماد کرده و دولت را در خصوص آموزش و تعلیم و تعلّم همراهی خواهند کرد.

خالقی ادامه داد: با توجه به مشکلات اقتصادی جامعه، دولت نیاز به اعتمادسازی و جذب خیّر در مناطق محروم دارد، تا در برنامه زمان بندی کوتاه مدت مشکلات حوزه آموزش مرتفع شود.

این عضو مجمع خیرین خراسان جنوبی که خود قصد شرکت در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز که سوم اردیبهشت سال جاری در مشهد برگزار می شود را دارد، گفت: نیازهای آموزشی هر ماه در مجمع خیرین اولویت بندی می شود و در صورتی که من ثروتی داشته باشم با توجه به اولویت های این مجمع؛ در کار مدرسه سازی کمک خواهم کرد.

خالقی افزود: من کودکی خود را در روستای کلاته بالای شهرستان قاینات گذرانده ام و از محیط آموزشی خود راضی بودم ولی هم اکنون فضای آموزشی این روستا به دلیل خشکسالی و مهاجرت مردم خالی از سکنه شده و به دلیل نبود دانش آموز، نیاز به ساخت مدرسه ندارد.

وی گفت: در مجمع خیرین مدرسه ساز استان هر نقطه ای که خیّر اعلام آمادگی برای ساخت مدرسه یا تامین تجهیزات داشته باشد، حمایت شده و مجمع خیرین هم تمرکز و حساسیت خاصی بر نقطه ای خاص از استان نداشته و ساخت مدرسه به نیت خیّر و نیاز آموزش و پرورش بر می گردد.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان جنوبی با تاکید بر شعار «کمک به مدرسه سازی حتی با یک آجر، کمک به دانش آموز ولو با یک مداد»؛ گفت: این شعاری است که باید توده مردم و خیران مدنظر داشته باشند و هرکس در حد توان خود در ساخت مدرسه و مدرسه یاری «تامین اقلام آموزشی، تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی و آموزشی» کمک کننده باشد.

خالقی با تاکید بر اینکه مبلغ در مجمع خیرین مدرسه ساز مهم نیست، گفت: چراکه نیت شخص انجام کار خیر و در حد توان خودش است و بر اساس نیت خیّر برای‌آنها احترام قائل می شویم.

وی گفت: تاکنون 500 خیّر از خراسان جنوبی های مقیم مشهد به جشنواره خیرین مدرسه ساز خراسان جنوبی که سوم اردیبهشت در مشهد برگزار می شود، دعوت شده اند که امیدواریم این تعداد در این جشنواره حضور و آموزش و پرورش را یاری کنند.

خالقی بیان کرد: تفسیر واقعی باقی الصالحات در کار خیّران نمود دارد؛ چراکه خیران مدرسه ساز سبب رشد دانش آموزان و کسب مقام مسئول در سطح کشورمی شود که این دانش آموز می توانند در آینده منشا و منبع کارهای خیربسیاری در جامعه باشد.

گفتنی است، بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز خراسان جنوبی همزمان با 3 اردیبهشت با حضور خیران و نیک اندیشانی از سراسر کشور در مشهد مقدس برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار