تکذیب خبر شیوع وبا و شپش در مناطق سیل‌ زده

تهران (پانا) - رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با تکذیب طغیان هرگونه بیماری‌‌های اسهالی و پوستی در مناطق سیل‌‌زده، در عین حال بر لزوم رعایت بیش از پیش موارد بهداشتی از سوی مردم به دنبال گرم‌‌تر شدن هوا و وضع شکننده شرایط بهداشتی، تاکید کرد.

کد مطلب: ۹۰۸۲۷۱
لینک کوتاه کپی شد
تکذیب خبر شیوع وبا و شپش در مناطق سیل‌ زده

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، محمد مهدی گویا درباره انتشار شایعاتی مبنی بر شیوع بیماری‌هایی نظیر وبا و شپش در مناطق سیل‌‌زده، با رد این شایعات گفت: در طول ۲۷ روز گذشته هیچ طغیانی از بیماری‌های اسهالی در مناطق سیل‌زده نداشتیم. بی‌‌تردید این دستاورد ثمره تلاش صدها نفر از نیروهای بهداشتی و همکاران شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی و مقامات مسئول محلی است که توانسته‌اند سلامت آب آشامیدنی مردم را تامین کنند.

وی ادامه داد: اما این وضع به دلیل گرم‌‌تر شدن روزافزون هوا، وضع شکننده‌ای است و چنانچه مردم همکاری لازم را نداشته باشند و توصیه‌‌های بهداشتی را رعایت نکنند، ممکن است دچار این بیماری‌‌ها شوند و آن را به دیگران نیز منتقل کنند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌‌های واگیر وزارت بهداشت تاکید کرد: لازم است مردم مناطق سیل‌‌زده هنگام تهیه آب آشامیدنی، توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند و اگر از سلامت آب آشامیدنی اطمینان ندارند، حتما قبل از مصرف آن را بجوشانند.

وی افزود: اکنون در بخش‌هایی از مناطق سیل‌‌زده آب به صورت بطری و آب معدنی توزیع می‌‌شود و در بخش‌هایی هم، آب از طریق تانکرهای مخصوص که حتما کلرزنی می‌‌شوند، توزیع می‌شود. حتی صاحبان تانکرهای بخش خصوصی هم موظف شده‌اند تا به دقت مساله کلرزنی آب را رعایت کنند.

گویا ادامه داد: در مورد مواد غذایی هم توصیه‌‌ها همچنان بر آن است که از دستفروشان دوره‌ گرد به هیچ وجه غذا تهیه نشود و همچنین غذاها تا حد امکان خوب پخته شوند. میوه و سبزیجات نیز قبل از مصرف به نحو مناسبی شسته شده و بعد مورد استفاده قرار گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار