معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی در گفت‌وگو با پانا خبرداد

رایزنی بهزیستی برای افزایش مجدد یارانه مراکز توانبخشی در سال 98

تهران (پانا) - معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی درباره تعیین قیمت یارانه مراکز در سال جاری از تلاش و رایزنی برای افزایش مجدد تعرفه‌ مراکز توانبخشی معلولان خبر داد.

کد مطلب: ۹۰۸۲۶۳
لینک کوتاه کپی شد
رایزنی  بهزیستی برای افزایش مجدد یارانه مراکز توانبخشی در سال 98

حسین نحوی‌نژاد در گفت‌وگو با پانا درباره افزایش یارانه مراکز توانبخشی اظهار کرد: یارانه مراکز در سال 98 قطعا افزایش پیدا می‌کند. به دلیل مشکلات اقتصادی و مشکلاتی که در خدمات به معلولان تحمیل می‌شود تصمیم گرفتیم تا بار دیگر در سال جاری یارانه مراکز را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: منتهی اتفاقی که افتاده این است که به طور معمول مصوبه هیات وزیران در پاییز داده می‌شود و امسال زودتر دست به کار خواهیم شد تا در همین ایام فصل بهار، برای رقم پیشنهادی با سازمان برنامه و بودجه به توافق برسیم و این رقم را به دولت پیشنهاد بدهیم تا زودتر در هیات دولت تصویب شود.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: در کنار موضوع افزایش یارانه مراکز توانبخشی که به صورت سالانه از سوی دولت انجام می‌شود، احتمال دارد از محل قانون جامع حمایت از معلولان افزایشی را در موارد بسته‌های حمایتی از جمله در موضوع ایاب و ذهاب افرادی که در مراکز روزانه هستند یا در موضوع تغذیه افرادی که در مراکز هستند و حق بیمه سهم کارفرما تسهیلاتی اعطا شود تا به روند اجرایی و اقتصاد مراکز کمک کند.

وی با بیان اینکه با فرایند الکترونیکی شدن پرداخت‌ها به مراکز کل یارانه‌ها به روز پرداخت می‌شود، گفت: این روند رو به رشد است و در تلاش هستیم تا اطلاعات مراکز روزانه و مراکز مراقبت در منزل نیز به روز شود و در آخر فروردین ماه پرداخت‌ها الکترونیک شود. این فرایند به ما کمک می‌کند تا اعتبارات به موقع به مراکز برسد و وقفه‌ای در خدمات ایجاد نشود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار