مبارزه با ملخ صحرایی درسیستان و بلوچستان به 11هزار هکتار رسید

تهران (پانا) - رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان می‌گوید با وجود تامین‌نشدن اعتبار برای مبارزه با ملخ صحرایی تاکنون 11 هزار و 610 هکتار از مراتع شهرستان های کنارک، چابهار، قصرقند و نیکشهر سمپاشی شده است.

کد مطلب: ۹۰۸۲۱۲
لینک کوتاه کپی شد
مبارزه با ملخ صحرایی درسیستان و بلوچستان به 11هزار هکتار رسید

به گزارش ایرنا،‌ غلام‌حیدر‌ زورقی گفت: با توجه به آخرین گزارش ارسالی از سازمان خواروبار و کشاورزی(فائو) مبنی بر هجوم دسته‌های ملخ از شبه‌جزیره عربستان به استان‌های جنوبی کشور از جمله سیستان و بلوچستان برای ردیابی، دیده‌بانی و مبارزه با این آفت خطرناک 27 تیم دیده‌بانی، هفت تیم خودرویی مبارزه و یک هواپیمای سم‌پاشی توسط جهاد کشاورزی پیش‌بینی و کار مبارزه با این آفت خطرناک را از 13 اسفندسال گذشته در شهرستان کنارک آغاز کردند.
وی ادامه داد: با وجود پیگیری‌های مکرر اعتبار برای مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان تامین نشده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: دسته‌های پر تراکم این ملخ‌ها هر نوع سرسبزی اعم از علوفه، غلات، صیفی‌جات و حتی علف‌های هرز را که در مسیر خود ببینند مورد هجوم قرار می‌دهند و از بین می‌برند.
وی تصریح کرد: با توجه به بارندگی‌های فروردین، افزایش رطوبت و درجه حرارت وضع مناسبی برای خروج پوره ملخ صحرایی و هجوم دسته‌جات بزرگ ملخ از شبه‌جزیره عربستان به سیستان و بلوچستان که خسارت‌های هنگفتی به بخش کشاورزی وارد خواهند کرد فراهم شده است.
زورقی به منظور مبارزه به هنگام با ملخ صحرایی مهاجر خواستار ساخت باندهای پروازی بیشتر برای هواپیمای سمپاش در مجاورت با استان هرمزگان، محدوده جازموریان و تخصیص اعتبار لازم برای تداوم مبارزه با این آفت خطرناک شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار