مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان :

جشنواره ی جابربن حیان فرصتی برای رونق تولید داخلی است

داوری ۱۵۴ اثر دانش آموزان در مرحله ی استانی

هرمزگان(پانا)-مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: جشنواره ی جابربن حیان با فراهم کردن بسترتربیت دانش آموزان متفکر و خلاق و نوآور، زمینه را برای توسعه و رونق تولید داخلی در کشور فراهم خواهد کرد.

کد مطلب: ۹۰۷۸۱۳
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره ی جابربن حیان فرصتی برای رونق تولید داخلی است

به گزارش خبرگزاری پانا هرمزگان و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان ، موسی دادی زاده سرخائی در جلسه ی کمیته ی برگزاری جشنواره ی جابربن حیان سال تحصیلی 98-97 افزود: در راستای فرمایش مقام معظم رهبری و نامگذاری سال جدید به نام سال رونق تولید، مهمترین رسالت آموزش و پرورش فرهنگ سازی آموزش مهارت ها و تأثیرگذاری آن بر زندگی مردم و گسترش آن در بین دانش آموزان است .

وی تصریح کرد: جشنواره ی جابربن حیان فرصتی برای پرورش و تربیت دانش آموزانی متفکر و نوآور است که این نوآوری و خلاقیت منجر به فراهم شدن حضور دانش آموزان درعرصه کار و تاثیرگذاری بر رونق تولید کشورخواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان همچنین گفت: آموزش و پرورش باید با گسترش فرهنگ کار و فراهم کردن زمینه های آشنایی دانش آموزان با انواع مهارت ها و تشویق آنان دراین عرصه، در تاثیر گذاری بر فرهنگ تولید داخلی پرچمدار باشد که مصداق آن در دوره ابتدایی همین جشنواره جابربن حیان است .

به گفته ی دادی زاده توجه به امر پژوهش و تربیت دانش آموزان خلاق از راهبردهای مهم آموزش و پرورش هرمزگان و برگرفته از اهداف سند تحول بنیادین است.

وی با تاکید بر اینکه همه ظرفیت ها برای توسعه فعالیت های علمی و عملی دانش آموزان در مدارس باید پای کار باشد، گفت: هدف غایی آموزش و پرورش تربیت دانش آموزان خلاق و متعهد است و آینده کشور به این مهم بستگی دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در پایان با بیان اینکه تعداد 154 اثر در این جشنواره داوری خواهند شد، اظهار کرد: برپایی نمایشگاهی از دست ساخته های دانش آموزان در روز دهم اردیبهشت و تجلیل از برگزیدگان در یازدهم اردیبهشت از برنامه های امسال جشنواره جابرحیان در استان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار