25 اردیبهشت آخرین مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره ملی کتاب اولیا و مربیان

آزمون جذب مدرس آموزش خانواده روز ۱۲ اردیبهشت برگزار می‌شود تا هزار نفر از بین ۴هزار شرکت‌کننده این آزمون جذب شوند

تهران (پانا) - مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش از برگزاری آزمون جذب مدرسان آموزش خانواده در 12 اردیبهشت و نیز برگزاری جشنواره ملی کتاب اولیا و مربیان در تیر امسال خبر داد.

کد مطلب: ۹۰۷۷۸۶
لینک کوتاه کپی شد
25 اردیبهشت آخرین مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره ملی کتاب اولیا و مربیان

نورعلی عباسپور درباره آخرین وضعیت طرح جذب هزار مدرس آموزش خانواده در وزارت آموزش و پرورش به خبرنگار پانا گفت: «ثبت‌نام این آزمون تمام شده است و آزمون جذب هزار مدرس آموزش خانواده 12 اردیبهشت برگزار می‌شود. توزیع استانی این هزار نفر مشخص است و معلوم است که هر شخص در کجا باید مشغول شود.»

او ادامه داد: «سال گذشته نیز ما 1400 نفر مدرس آموزش خانواده را جذب کردیم. امسال هم 4 هزار نفر در سراسر کشور برای شرکت در این آزمون ثبت‌نام خود را تکمیل کردند که در نهایت بعد از برگزاری آزمون هزار نفر جذب خواهند شد.»

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش افزود: «آزمون جذب مدرس آموزش خانواده در سه مرحله برگزار می‌شود، مرحله کتبی این آزمون در 12 اردیبهشت سال آینده برگزار خواهد شد، نتایج این آزمون تا اواخر اردیبهشت اعلام می‌شود و کسانی که حدنصاب نمره را (60درصد آزمون کتبی) کسب کرده‌اند به مرحله مصاحبه تخصصی که در خرداد سال 98 برگزار می‌شود، راه پیدا می‌کنند. در مرحله سوم اما برای پذیرفته‌شدگان دوره آموزشی در تیر و مرداد برگزار می‌شود و کسانی که موفق شوند دوره را هم با موفقیت سپری کنند، گواهی آموزش خانواده دریافت می‌کنند و از مهر سال آینده کار خود را شروع می‌کنند.»

عباسپور از برگزاری جشنواره‌ کتاب اولیا در تیر امسال به میزبانی دانشگاه تهران خبر داد و گفت: «این جشنواره دومین جشنواره کتاب اولیا است. این جشنواره دوسالانه در تیر امسال برگزار می‌‌شود. ما از ناشران و مؤلفان دعوت می‌کنیم تا با کتاب‌هایی که در زمینه خانواده و تربیت فرزند چاپ می‌کنند، در جشنواره شرکت کنند. اولین دوره این جشنواره در اسفند سال 95 با شرکت بسیارخوب فعالان فرهنگی حوزه خانواده برگزار شد و دومین جشنواره ملی کتاب اولیا و مربیان تیر امسال در دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.»

او گفت: «همه استادان، نویسندگان و مترجمان و ناشران می‌توانند آثار و کتاب‌های منتشرشده خود در حوزه خانواده و تربیت فرزند را حداکثر تا تاریخ 25 اردیبهشت 98 به دبیرخانه جشنواره مستقر در دفتر مرکزی انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش به نشانی (تهران، میدان فردوسی، خیابان شهیدقرنی، ساختمان مرحوم علاقه‌مندان، طبقه دهم، اداره آموزش اولیا) ارسال کنند. داوطلبان حضور در این جشنواره باید دقت کنند آثاری را ارسال کنند که از سال 92 به بعد چاپ شده باشد. این آثار می‌تواند مستقیم توسط خود نویسنده یا موسسه انتشاراتی ارسال شود.»

عباسپور افزود: «تربیت دینی و اخلاقی فرزندان، پیشرفت تحصیلی فرزندان، خانواده و فضای مجازی، والدین و تربیت متوازن، خانواده و آموزش مهارت‌های زندگی، اولیا و مربیان و گفت‌وگوی بین نسلی، اولیا و مربیان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، والدین و تربیت اقتصادی، زیستی، عاطفی و اجتماعی فرزندان، پیوند خانه و مدرسه، راهنمایی و مشاوره خانواده و آموزش خانواده از محورهای این جشنواره است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار