22/5 درصد دانش آموزان آذربایجان شرقی چاق هستند

۵ هزار بسته بهداشتی در مدارس استان توزیع می شود

تبریز (پانا) - رییس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: میانگین چاقی دانش‌آموزان در استان۲۲/۵ درصد است که فاصله زیادی با شاخص‌های جهانی دارد.

کد مطلب: ۹۰۷۷۳۸
لینک کوتاه کپی شد
22/5 درصد دانش آموزان آذربایجان شرقی چاق هستند

داریوش حکیمی در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت با بیان این که، یک تا 7 اردیبهشت ماه به عنوان هفته سلامت نامگذاری شده است، گفت: برنامه های هفته سلامت با شعار" مراقبت های اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی سلامت" برگزار می شود.

وی در تشریح بر نامه هفته سلامت در مدارس استان گفت: مراسم آغازین هفته سلامت در استان به صورت متمرکز و نمادین، روز دوشنبه ساعت 10 صبح در مدرسه شهیدان برون بری ناحیه 5 تبریز با حضور مسئولین آموزش و پرورش و مرکز بهداشت استان اجرا می شود.

رییس اداره سلامت و تندرستی استان بیان کرد: همچنین معاینه پزشکی و غربالگری به صورت رایگان برای کارکنان و دانش آموزان به صورت رایگان برای پوشش همگانی سلامت اجرایی می شود.

حکیمی گفت: کمپین آموزشی تغذیه با هدف اصلاح الگوی تغذیه سالم در جهت پیشگیری از اضافه وزنی و چاقی در این هفته در مدارس استان برگزار می شود.

وی با بیان این که چاقی در بین دانش آموزان دختر بیش از چاقی در بین دانش آموزان پسر است، ادامه داد: میانگین چاقی دانش‌آموزان در استان۲۲/۵ درصد است که فاصله زیادی با شاخص‌های جهانی دارد.

وی با اشاره به اهمیت تغذیه سالم در مدارس گفت: نظارت پایگاه های تغذیه سالم در مدارس در طول سال تحصیلی انجام می شود ودر طول هفته سلامت نیز با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد.

رییس اداره سلامت و تندرستی استان با بیان این که همایش سفیران سلامت دانش آموزی نیز سوم اردیبهشت ماه در سطح کشور به طور همزمان برگزار می شود، افزود: امسال 15 درصد دانش آموزان استان یعنی 101 هزار دانش آموز سفیر سلامت هستند.

حکیمی بیان کرد: 20 هزار بسته بهداشتی شامل ، حوله، صابون مایع، مسواک و خمیر دندان و نخ دندان توزیع در مدارس استان توزیع شده است و همزمان با هفته سلامت نیز 5 هزار بسته بهداشتی با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی در مدارس شبانه روزی مناطق محرم استان توزیع می شود.

رییس اداره سلامت و تندرستی استان با بیان این که بیماری شپش در سطح کشور وجود دارد و واقعیتی انکارناپذیر است، گفت: رواج سفرهای خارجی، استخرها، آرایشگاه های زنانه و برخی شامپوها سبب ایجاد بیماری شپش می شود و این بیماری در مناطق مرفه، بیشتر از مناطق محروم شایع است.

وی گفت: استفاده از شانه های دانه ریز، برخی شامپو ها و روش های سنتی در کنترل بیماری شپش می توانند موثر باشند و نیاز به داروهای شیمیایی نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار