کشف بیش از 10 تن هیزم و چوب‌آلات جنگلی قاچاق در اراضی ملی فارس

شیراز (پانا) – مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری فارس از کشف و ضبط 10 تن هیزم و زغال جنگلی قاچاق در تعطیلات نوروز خبر داد .

کد مطلب: ۹۰۷۷۳۷
لینک کوتاه کپی شد
کشف بیش از 10 تن هیزم و چوب‌آلات جنگلی قاچاق در اراضی ملی فارس

مهرزاد بوستانی با بیان اینکه در طول تعطیلات امسال کمترین تعرض و تصرف را به اراضی دولتی داشتیم گفت: با گشتهای نظارتی ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان‌های فارس ونیز همکاری خوب دستگاه قضائی و برقراری کشیک حفاظت از اراضی ملی بصورت 24 ساعته و شبانه‌روزی در ایام نوروز از عرصه‌های وسیع استان حفاظت و حراست شد.

او افزود :در این ایام تیم‌‌های گشت در تمام شهرستانها برای حفاظت از منابع طبیعی و برخورد با متخلفان و متصرفان بصورت آماده‌ باش بودند و موفق به کشف و ضبط تعداد قابل توجهی محموله قاچاق هیزم و زغال جنگلی و گیاهان مرتعی شدند.

بوستانی ادامه داد: این محموله‌ها شامل 10 تن و 260 کیلوگرم هیزم،410 کیلوگرم زغال، 659 کیلوگرم گیاه مرتعی بیلهر و نیز تعداد 500 بوته آنغوزه بوده که به همت و تلاش یگانهای حفاظت شهرستانهای فیروزآباد،سپیدان و ممسنی کشف و ضبط شد.

او اضافه کرد: در این ارتباط نیز تعداد زیادی خودرو توقیف وافراد متخلف دستگیرشده نیز به مراجع قضائی معرفی شدند.

مدیر کل منابع طبیعی فارس با بیان اینکه دراین عملیاتها سودجویان قصد خروج محموله‌های غیرمجاز از طریق گلوگاه‌های پنهان مرزی در شهرستان‌ها را داشتند افزود: در برخی از کشفیات صورت گرفته قاچاقچیان با ترفندهای زیرکانه ردیف زیرین خودروها را چوب‌های جنگلی و اطراف و روی آن را با علوفه جاسازی کرده بودند که با رصد و هوشیاری نیروهای یگان حفاظت این محموله‌ها از مقصد نهایی خود بازماندند.

بوستانی از دستگیری متجاوزان و مخربان اراضی ملی در بخش دیگری از اراضی ملی خبر داد و افزود:در این عملیات نیز ماموران یگان حفاظت شهرستان حین گشت زنی شبانه متوجه حضور یک دستگاه بیل مکانیکی در عرصه شدند که در تاریکی شب و با استفاده از چراغ قوه قصد گوده زنی جهت غرس غیرمجاز نهال در اراضی ملی را داشتند که بلافاصه افراد متخلف دستگیر،ادوات جرم توقیف و به پارکینگ شهرداری انتقال یافت.

او با بیان اینکه قطع درختان جنگلی به هر طریق ممکن جرم محسوب و پیگرد قانونی دارد اظهار داشت: در راستای صیانت از جنگل‌ها و حفظ و نگهداری از این منابع ارزشمند از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد.

او در ادامه از مردم خواست تا درصورت مشاهده حمل هرگونه چوب، تخریب اراضی ملی، تهیه زغال، قطع درختان، تصرف اراضی و... مراتب را به تلفن ۱۵۰۴ اطلاع‌رسانی کرده تا در اسرع وقت مامورین یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری با متخلفین برخورد قانونی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار