دبیر فنی سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم:

انس با قرآن در زندگی و تحصیل افراد تاثیرگذار است

قرآن می تواند به ما آرامش دهد

تهران (پانا) - امیرحسام بهروز، دبیر فنی سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم هدف اصلی این مسابقات را انس و الفت با قرآن دانست.

کد مطلب: ۹۰۷۵۶۴
لینک کوتاه کپی شد
انس با قرآن در زندگی و تحصیل افراد تاثیرگذار است

امیرحسام بهروز دبیر فنی سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در حاشیه اختتامیه سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در گفت و گو با پانا گفت: ۵ بار در مسابقات دانش آموزی رتبه اول و در سال ۸۳ مقام اول کشور را در حوزه نهج البلاغه کسب کردم همچنین از سال ۸۵ در مسابقات قرآن در کمیته فنی فعالیت داشته ام. ۱۳ سال در مسابقات دانش آموزی و دو سال در مسابقات جهانی در بخش فنی نیز فعالیت کرده ام.

او که رتبه دو کنکور و رتبه برتر دکتری است درباره ششمین دوره مسابقات بین المللی دانش آموزان جهان اسلام گفت: این مسابقات در سال ۷۲ آغاز شد و دو سال پیش دوره پنجم خود را برگزار کرد. دبیرخانه دائمی آن در آموزش و پرورش تشکیل شد تا هر دو سال یک بار برگزار شود.

بهروز افزود: در فراخوان ها اعلام کردیم که علاقه مندی میزبانی بین کشورهای جهان اسلام برای برگزاری مسابقات دانش آموزی را داریم.

دبیر فنی سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم گفت: این دوره از مسابقات امسال در ۳ بخش برگزار شد و متسابقین به حفظ و قرائت قرآن پرداختند. این دوره از مسابقات ۳۲ شرکت کننده در دو بخش خواهر و برادر از ۲۱ کشور جهان داشت که در دوره نیمه نهایی ۵ نفر به دوره نهایی راه یافتند.

او در پاسخ به این سوال که چه توصیه ای برای ترغیب دانش آموزان و افراد به این مسابقات دارید گفت: هدف اصلی این مسابقات با شعار کتاب واحد امت واحد است که انس و الفت با قرآن را شامل می شود. در این مسابقات از کشورهای مختلف به ایران آمدند که این موضوع ارتباط و آشنایی با کشورهای مختلف را پیرامون قرآن شکل می دهد.

بهروز ادامه داد: انس با قرآن در زندگی و تحصیل افراد تاثیرگذار است زیرا همه ما در شرایط و فشار هستیم قرآن می تواند به ما آرامش دهد حتی بسیاری از داوران و قاریان این مسابقات نیز از افرادی بودند که در این مسابقات شرکت کرده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار