نشست خبری داوران سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم

تهران (پانا) - در این نشست داوران به بیان نقطه نظرات خود در زمینه داوری این دوره از مسابقات پرداختند و به سوالات خبرنگاران نیز پاسخ دادند.

کد مطلب: ۹۰۷۵۰۵
لینک کوتاه کپی شد
نشست خبری داوران سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم

محمد تقی میرزاجانی بیان کرد: در این دوره ۵۷ داور از ۱۳ کشورحضور داشتند و بیش از ۵۰ درصد داوران برای اولین بار در ۵ رشته داوری کردند.
او افزود: برگزاری غیر حضوری از اتفاقات خوب این دوره بود و آموزشهای ضمن برگزاری مسابقات در بالا بردن سطح کیفی موثر بود و حتی در برخی رشته ها قراء دیگر کشورها مقام اول را نیز کسب کردن.


عبدالرسول عبایی رئیس هیات داوران این دوره از مسابقات گفت: از دوره چهارم در مسابقات حضور دارم ودر آن زمان آیین نامه‌ها کوتاه بود لیکن از سال ۶۴ به بعد نواقص کار برطرف شد و با نظر قرا و حفاط و اساتید توانستیم این موضوع را با دقت بررسی کنیم .
این داور پیشکسوت ادامه داد: من به کشورهای سوریه و مالزی و اندونزی برای داوری نیز رفتم وقتی آیین نامه را با آنها مطرح‌کردم بسیار استقبال نمودند.

او در ادامه به نقص در برگزاری مسابقات دیگر کشورها در بخش بانوان اشاره کرد و افزود:متاسفانه در کشورهای اسلامی دیگر در بخش بانوان اصلا بخش داوری وجود ندارد و قراء و حفاظ خانم در مقابل دوربین‌ها و در برابر مردان قرایت می‌کنند و من خود در چند سال بخش بانوان را هم داوری کرده‌ام.
عبائی گفت:امسال مرحله مقدماتی تلاوت آیات قران بسیار عالی بود و در مرحله نهایی نیز هر روز ۷ شرکت کننده حضور داشتند و داوری ما نیز خوب بود و دادن‌ نمرات بسیار دقیق اجرا شد.
داور مسابقات بین‌المللی قرآن کریم اظهار کرد: مرحله نیمه‌نهایی در دو سالن برگزار شد و در هر سالن یک داور ایرانی و یک خارجی داشتیم و در مرحله‌ی نهایی نیز این برنامه اجرا شد، البته داوران خارجی از کشور های ترکیه اردن اندونزی مالزی و سوریه عراق و ... عضو داوران بودند.

در ادامه مسول داوران بانوان، خیریه عچرش نیز دراین جلسه گفت: سومین دوره مسابقات بانوان و ششمین دوره مسابقات دختران با حضور ۹ داور ایرانی و۵ داور خارجی از کشورهای کویت،بحرین، عراق، لبنان و افغانستان در فضایی صمیمانه برگزار شد.
او ادامه داد: از ۲۸ کشور جهان در بخش بانوان و دختران شرکت کردند و هر سال وقتی در جریان مسابقات قرار می‌گیرند اذعان می‌کنند اینها همه نشان از عظمت جمهوری اسلامی ایران است که فرهنگ قرانی را در بین بانوان گسترش داده است.
در ادامه دیگر داور مسابقات، سید عقیل حسین المنور از کشور اندونزی نیز گفت: باعث افتخار است که در این مسابقات شرکت می‌کنم و به عنوان کسی که در هیات داوران حضور دارم تا الان پیشرفت محسوسی را احساس می‌کنم و علت اصلی را دستورالعمل این مسابقات می‌دانم و آئین‌نامه قوی در مرحلهی مقدماتی که به نظر من تاثیر عمیقی در سطح مسابقات داشت و ما هم سعی کردیم در اندونزی این شیوه را اجرا کنیم.


شیخ محمد مهدی عصفور از دیگر داوران مسابقات بین المملی قران کریم گفت: از هیات داوران و راس آنها از کشور جمهوری اسلامی ایران که در جهت راهبردی اسلام ناب محمدی (ص) همیشه پیشتاز بوده‌اند تقدیر می‌کنم.
او بیان کرد: به نظر من شایسته‌ترین شخصیتهایی که باید از آنها تشکر کنیم نبی‌خاتم و ائمه علیهم السلام هستند که سبب رسیدن این کتاب به این امت بودند یک کتاب و یک امت کتابی که هیچگاه حقایق آن به پایان نمی‌رسد.
عصفورگفت: گرچه این علوم قرانی در این کتاب عزیز پایان ناپذیر است اما تمام این واقعیتها از یک چیز آغاز می‌شود و آن تلاوت و قرائت است و قرائت همه امت اسلامی متفق‌القول هستند و به آن اعتقاد دارند و این زمینه مثبتی است که وحدت امت اسلامی را بیشتر می‌کند.

دکتر بدریه از کشور کویت در بخش خواهران در این نشست خاطر نشان کرد: خدا را شاکرم در کشوری که اسلام را احیا کرد هستم و ما در یک جشن قرانی هستیم. جمهوری اسلامی می باشد و من تجربیات خودم را به کشورم خواهم برد.
زینب موحد از دیگر داوران بخش خواهران از کشور افغانستان در بخش صحت حفظ از بیان کرد: زنان ما در جهان امروز مورد تهاجمات گسترده هستند و من افتخار می‌کنم که در این جمع قرآنی هستم و تجارب خودم را به کشورم خواهم برد و وقت خود را بیشتر از گذشته برای دختران افغانستان خواهم گذاشت و امیدوارم سالهای بعد شاهد گستردگی بیشتر حضور بانوان در این مسابقات باشیم.

ایمان صحاف نیز در پایان گفت: در حین مسابقات تمام موازین شرعی رعایت شد و همه عوامل از خانمها بودند و این یک مانور حقیقی توانمندی‌های بانوان بود، در حالیکه در کشورهای دیگر حتی داوری بانوان هم توسط مردان انجام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار