در گفت‌وگو با پانا

رئیس فدراسیون دوومیدانی: حدادی با اختلاف زیاد به طلای آسیا می‌رسد؛ دغدغه‌مان در قهرمانی آسیا مدال دوم پرتاب دیسک است

فدراسیون صلاح خودش را بهتر از می‌داند/ اتفاقی کم‌سابقه در بخش دوومیدانی زنان ایران افتاد

تهران (پانا) – مجید کیهانی، رئیس فدراسیون دوومیدانی ایران، از آمادگی بالای احسان حدادی برای حضور در مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا خبر داد و تأکید کرد برنامه فدراسیون کسب مدال دوم در پرتاب دیسک است.

کد مطلب: ۹۰۶۹۹۳
لینک کوتاه کپی شد
رئیس فدراسیون دوومیدانی: حدادی با اختلاف زیاد به طلای آسیا می‌رسد؛ دغدغه‌مان در قهرمانی آسیا مدال دوم پرتاب دیسک است

احسان حدادی در اولین مسابقه خود در سال 2019 با ثبت رکورد 67.19 در چولاویستای آمریکا به قهرمانی رسید و توانست اولین سهمیه دوومیدانی ایران در مسابقات دوومیدانی قهرمانی جهان را به نام خود سند بزند.

مرد نقره‌ای ایران در المپیک ریو که چند روز دیگر وارد مسابقات قهرمانی آسیا خواهد شد، از بهمن‌ماه سال گذشته برای برپایی اردو به آمریکا آمده و با درخشش در ینگه دنیا از همین حالا نشان داد یکی از مدعیان سرسخت پرتاب دیسک در المپیک 2020 خواهد بود.

مجید کیهانی، رئیس فدراسیون دوومیدانی در گفت‌وگو با پانا درباره عملکرد احسان حدادی در آمریکا گفت: عملکرد حدادی در آمریکا عالی بود. او در اولین پرتاب خود رکورد ۶۷.۱۹ را به ثبت رساند. دومین و سومین پرتاب‌های حدادی به ترتیب ۶۵.۴۵ و ۶۳.۶۶ متر بودند. هرچند که چهارمین و پنجمین پرتابش خطا شد اما او در آخرین پرتاب رکورد ۶۴.۴۲ را ثبت کرد. به خاطر عملکرد خوبش به او تبریک می‌گویم و امیدوارم در مسابقات قهرمانی آسیا هم این روند را ادامه داشته باشد. قهرمانی آسیا از اهمیت بالایی برای فدراسیون برخوردار است.

وی ادامه داد: من مطمئن هستم که حدادی در رقابت‌های قهرمانی آسیا حرفی برای گفتن دارد و او می‌تواند در این مسابقه با اختلاف زیاد نسبت به رقبای خود به مدال طلا برسد. این را هم بگویم که در قهرمانی آسیا دغدغه ما کسب مدال دوم است. به این معنی که به دنبال آن هستیم که بهنام شیری در این رقابت‌ها مدال دوم قهرمانی آسیا را هم به نام خود ثبت کند.

رئیس فدراسیون دوومیدانی درباره برنامه حدادی تا پیش از رقابت‌های قهرمانی آسیا اظهار کرد: احسان ابتدا مسابقات قهرمانی آسیا در دوحه را پیش رو دارد و بعد از آن در دایموند لیگ دوحه شرکت می‌کند. بعد از این رقابت‌ها باید عملکرد او را ارزیابی کرده و سپس برای آینده تصمیم بگیریم.

وی تأکید کرد: حدادی از ورزشکاران به نام ماست و به طور حتم امید داریم در المپیک توکیو یکی از مدال‌آوران ما باشد.

کیهانی درباره شرایط دیگر دوومیدانی کاران برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا عنوان کرد: تیم ملی دوومیدانی ایران هفته آینده برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا راهی قطر می‌شود. اسامی 16 ورزشکار اعزامی به مسابقات را منتشر کردیم که در بین آن‌ها نام 11 ورزشکار آقا و 5 ورزشکار خانم به چشم می‌خورد.

وی ادامه داد: احسان حدادی، بهنام شیری (پرتاب دیسک)، حسن تفتیان (100 متر و 200 متر)، حسین کیهانی (3 هزار متر با مانع و 5 هزار متر)، امیر مرادی (800متر و 1500 متر)، مسلم نیادوست (1500 متر و 3 هزار متر با مانع)، کیوان قنبر زاده (پرش ارتفاع)، مهسا میرزا طبیبی (پرش‌با نیزه)، تکتم دستاربندان (800 متر و 1500 متر)، شهلا محمودی (400 متر با مانع)، مهدی پیرجهان (400 متر با مانع)، ژاله کاردان (پرتاب دیسک)، الناز کمپانی (100 متر با مانع)، جلیل ناصری (5 هزار متر و 10 هزار متر)، علی فهیمی (800 متر) و شاهین مهردلان (پرتاب وزنه) 16 ورزشکاری هستند که در این رویداد حضور خواهند داشت. علاوه بر ورزشکاران نام 9 نفر دیگر به عنوان مربی و مسئول در لیست همراهان کاروان اعزامی دیده می‌شود.

رئیس فدراسیون دوومیدانی در مورد الناز کمپانی که به عنوان ملی‌پوش دوی 100متر با مانع راهی دوحه می‌شود اما نامش به عنوان مربی در لیست همراهان هم درج شده است، توضیح داد: شما در لیست قهرمانی آسیا نام 5 ورزشکار خانم را می‌بینید. در سطح بزرگسالان در هیچ مقطعی ما 5 ورزشکار خانم را در تیم ملی نداشتیم. در نوجوانان هم که ثابت کرده‌ایم به جد از بانوان حمایت می‌کنیم. در بخش بزرگسالان هم در حالی 5 خانم به قهرمانی آسیا می‌روند که از نظر من اتفاقی کم‌سابقه‌ است، البته شاید هم بی‌سابقه باشد. این در حالی است که ما در گذشته نهایتاً 3 خانم در تیم ملی بزرگسالان داشتیم. در مورد مسائل فنی هم شک نکنید که فدراسیون صلاح خود را بهتر می‌داند. پس این‌که چه کسی مربی و چه کسی ورزشکار است، مسائلی است که فدراسیون بنا به مصلحت برای آن تصمیم می‌گیرد. ما سعی کرده‌ایم تمام جوانب را بسنجیم و بعد تصمیم‌گیری کنیم بنابراین دغدغه آن را نداریم.

او در مورد زمان اعزام دوومیدانی کاران خاطرنشان کرد: منتظریم ویزای بچه‌ها بیاید و اواخر هفته آینده تیم به قهرمانی آسیا اعزام خواهد شد. خدا را شکر مشکلی هم بابت حضور در این رقابت‌ها نداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار