معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر:

اتاق بازی کودک درمدارس ابتدایی راه اندازی می شود

دیر،بوشهر(پانا)_معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: راه اندازی اتاق بازی کودک در مدارس برای فراگیری بهتر مطالب آموزشی و تربیتی توسط دانش آموزان از برنامه های آموزش و پرورش در دوره ابتدایی است.

کد مطلب: ۹۰۶۹۰۰
لینک کوتاه کپی شد
اتاق بازی کودک درمدارس ابتدایی راه اندازی می شود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، محمود قاسمی در پنجمین همایش یاوران آموزش شهرستان دیر اظهار داشت: آموزش و پرورش ما پویا و با نشاط نیست و در ارزیابی‌های صورت گرفته بین 137 کشور جهان در رتبه 70 قرار گرفته‌ایم و از کشورهایی مانند قطر، عربستان و لبنان و مالزی هم پایین‌تر هستیم که نشان می‌دهد یک جای کار ما می‌لنگد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: از 229 هزار دانش‌آموزی که در استان بوشهر مشغول تحصیل هستند نزدیک به 130 هزار نفر آن‌ها در مقطع ابتدایی می‌باشند و نیازمند توجه بیشتری هستند.

وی با بیان اینکه عمده مشکل ما رقابتی کردن آموزش و پرورش است، ادامه داد: آموزش و پرورش کشور در حال پوست‌اندازی و حذف عوامل استرس‌زا است و جایگزینی طرح‌های اصولی و نوین است که مقاومت‌هایی هم می‌شود اما نیازمند همکاری شما معلمان و اولیاء دانش آموزان هستیم.

قاسمی با اعلام اینکه ما هدف را گم کرده‌ایم و همه چیز را در آموزش می‌دانیم،گفت: امروز مسؤولین امر به این نتیجه رسیده‌اند که مهارت‌های زندگی خیلی لازم‌تر از این محفوظاتی است که به دانش‌آموزان می‌آموزیم.

وی ادامه داد: متأسفانه در بین خانواده‌ها رقابت غلط و ناصحیحی شکل گرفته است که جهشی خواندن دروس ، گرفتن شناسنامه در نیمه اول سال و رقابت برای ثبت نام فرزندان در چندین کلاس فوق برنامه در واقع ظلم به دانش‌آموز است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: امروز آموزش و پرورش به دنبال راه‌اندازی اتاق بازی در مدارس است که با کمک دولت و همراهی مردم قطعا این امر محقق می‌شود که در این سال تحصیلی در 10 استان کشور این مهم پیاده شده و سال آینده گسترش می‌یابد و امیدواریم در استان بوشهر هم استقبال بیشتری شود.

قاسمی با بیان اینکه اجازه دهیم فرزندان‌مان کودکی کنند،ابراز کرد: دوست داشتن حیوانات ، لذت بردن از طبیعت و موسیقی، بازی کردن ، راستگویی و کمک به دیگران را به فرزندان‌مان نشان دهیم و باید از تفکر گزینش دانش‌آموز در مدارس خاص با تراکم پایین افتخار نیست و باید از آن فاصله بگیریم.

وی یادآور شد: اگر عزت نفس و دوست داشتن را به دانش‌آموزان آموزش دهیم دیگر شاهد پرخاشگری در جامعه و یا خسارت زدن به طبیعت نخواهیم بود.

فرماندار دیر نیزگفت: حرکت آموزشی دانش آموزان باید به سمت کارآفرینی و مهارت آموزی باشد.

کریم علی حسنی دوره ابتدایی در آموزش و پرورش را پایه علمی دانست و افزود: باید در دوره ابتدایی توجه ویژه ای به دانش آموزان صورت گیرد زیرا این دوره بهترین زمان در آموزش و پرورش است.

وی گفت: تشویق دانش آموزان به کسب مهارت و نگاه امیدواری به آینده با تلاش در راه کسب علم و دانش برای یک دانش آموز بسیار مهم است.

رئیس آموزش و پرورش دیر نیز گفت: برگزاری همایش یاوران آموزش برای تقدیر از128 نفر از دبیران فعال و خلاق و 115 نفر دانش آموزان برتر آموزشی بوده است.

احمدعبدالله زاده افزود: موفقیت آموزشی دانش آموزان مرهون نیروی انسانی با تجربه و با دانش است.

وی گفت: دانش آموزان نخبه و برتر علمی به عنوان دانشمندان کوچک در آینده با پذیرش مسئولیت های اجتماعی در پیشرفت کشور نقش آفرین خواهند بود.

وی اضافه کرد: خانواده ها باید در پیشرفت دانش آموزان خود با آموزش و پرورش ارتباط نزدیکی داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار