رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان‌جنوبی :ساخت اولین مدرسه به یاد دخترم

بیرجند(پانا) ـ رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان‌جنوبی با بیان اینکه دخترم؛ به دلیل بیماری فوت کرد و خواستم برای شادی روح او کاری کرده باشم، تصریح کرد: ساختن مدرسه در روستایی که خودم در آنجا متولد و بزرگ شده بودم، بهترین کاری بود که می‌توانستم برای شادی روح دخترم انجام دهم.

کد مطلب: ۹۰۶۷۱۴
لینک کوتاه کپی شد
رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان‌جنوبی  :ساخت اولین مدرسه به یاد دخترم

غلامحسین فرزین، مسن ترین خیر مدرسه ساز خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با پانا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: تا زمانی که قدرت مالی داشته باشم در زمینه مدرسه سازی فعالیت خواهم کرد.


فرزین با بیان اینکه هدف از راه اندازی مجمع خیرین مدرسه ساز در خراسان جنوبی کمک به آموزش و پرورش است، افزود: آموزش و پرورش نهاد بزرگی است که نیاز به کمک و همکاری دارد.


او که ۸۵ سال سن دارد و متولد روستای گُل از توابع شهرستان خوسف است، تصریح کرد: در ابتدا کارمند اداره آموزش و پرورش در شهر چابهار بودم و بعد از آن در شهرداری تهران، شهرداری بیرجند و اداره برق منطقه خراسان به فعالیت خود ادامه دادم.

ساخت بیش از ۷۰۰ مدرسه در مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان‌جنوبی


رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان جنوبی با بیان اینکه پس از ۲۵ سال خدمت و فعالیت بازنشسته شدم، اظهار کرد: مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان‌جنوبی حدود ۱۴ سال گذشته در استان راه اندازی شده است.


فرزین ادامه داد: مجمع خیرین مدرسه ساز در خراسان‌جنوبی از ابتدای فعالیت خود تا کنون بیش از ۷۰۰ مدرسه ساخته است.


او بیان کرد: طی این مدت که مجمع خیرین مدرسه ساز در خراسان‌جنوبی راه اندازی شده است؛ من شش واحد مدرسه، کتابخانه و مهد کودک ساخته‌ام.


مسن ترین خیر مدرسه ساز خراسان‌جنوبی ادامه داد: تلاش در زمینه مدرسه سازی باعث می‌شود که انسان پس از مرگ خود باقیات الصالحاتی از خود برجای گذارد.


فرزین با بیان اینکه در حال حاضر نیز ساخت اردوگاه دانش‌آموزی در شهرستان خوسف را شخصا انجام می‌دهم، افزود: اولین ساختمان را به یاد دخترم؛ ساختم که خوابگاه شبانه روزی در روستای گل در شهرستان خوسف بود.


وی با بیان اینکه دخترم؛ به دلیل بیماری فوت کرد و خواستم برای شادی روح او کاری کرده باشم، تصریح کرد: ساختن مدرسه در روستایی که خودم در آنجا متولد و بزرگ شده بودم، بهترین کاری بود که می‌توانستم برای شادی روح دخترم انجام دهم.


رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان‌جنوبی بیان کرد: دومین ساختمانی که در روستای گل ساختم کتابخانه‌ای به نام پدرم و مهد کودکی به نام مادرم بود.


فرزین با بیان اینکه همچنین یک مدرسه نیز برای دانش‌آموزان کم توان به نام پسرم در خیابان طالقانی بیرجند ساخته‌ام، تصریح کرد: در سطح کشور بیش از ۶۰۰ هزار خیر مدرسه ساز داریم که تا کنون در ۱۵ هزار موسسه خیریه به ثبت رسیده است.

کمک ۱۸ میلیارد تومانی خیرین خراسان‌جنوبی در امر مدرسه سازی


او با بیان اینکه سال گذشته در خراسان‌جنوبی بیش از ۱۸ میلیارد تومان توسط خیرین مدرسه ساز برای مدرسه سازی کمک مالی جمع آوری شد، افزود: امیدواریم امسال نیز در جشنواره خیرین مدرسه ساز که هشت اردیهشت ماه برگزار خواهد شد شاهد حضور پر رنگ خیرین و مردم برای کمک در زمینه مدرسه سازی در استان باشیم.


او ادامه داد: در هر ۱۱ شهرستان خراسان‌جنوبی دفتر مجمع خیرین مدرسه ساز داریم و معمولا همه ساله در شهرستان‌های خراسان جنوبی نیز جشنواره خیرین مدرسه ساز برگزار می‌شود.

مدارسی که نیاز به تجهیز دارند

مسن ترین خیر مدرسه ساز خراسان‌جنوبی با بیان اینکه خراسان‌جنوبی از نظر مدرسه سازی و کمک خیرین در در کشور حرف اول را می‌زند، اظهار کرد: عمدتا مدارس در سطح شهرستان‌های خراسان‌جنوبی نیاز به تجهیز شدن دارند و در شهر بیرجند در منطقه مهر شهر و شهرستان قاین با کمبود مدرسه مواجه هستیم.

او با اشاره به اینکه هدف خیرین از مدرسه سازی فقط و فقط کمک به آموزش و پرورش است،گفت: گذشتن از مال و ثروت کار آسانی نیست و خداوند این توفیق را به هر کسی نمی دهد.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان جنوبی بیان کرد: به لطف خدا همه فرزندانم با تلاشی که داشته اند دارای تحصیلات عالیه هستند و در زمینه مدرسه سازی من را خیلی تشویق کرده و همیشه حامی ام بوده اند.

فرزین عنوان کرد: تا زمانی که وسع و دارایی ام ایجاب کند و قدرت مالی داشته باشم حتما در زمینه مدرسه سازی فعالیت خواهم کرد و به فرزندانم نیز سفارش کرده ام که در امر مدرسه سازی در حد توان خود همکاری کنند.

او با اشاره به ضرب المثل "از هر دست که بدهی با همان دست میگیری" ،تصریح کرد: این ضرب المثل زمانی به واقعیت می پیوندد که به آن ایمان داشته باشیم و در راه رضای خدا کمک کنیم.

مسن ترین خیر مدرسه ساز خراسان جنوبی گفت: کمک کردن در زمینه مدرسه سازی نیازی به ساختن یک مدرسه کامل نیست همین که هزینه خریداری یک حواله آجر، مقداری پول نقد و یا سایر کمکها را انجام دهیم یعنی اینکه در زمینه مدرسه سازی شریک شده ایم.

فرزین اظهار کرد:در هر 11 شهرستان خراسان جنوبی دفتر مجمع خیرین مدرسه ساز داریم و معمولا همه ساله در شهرستانهای خراسان جنوبی نیز جشنواره خیرین مدرسه ساز برگزار می شود.

وی عنوان کرد: از مردم نوع دوست خراسان جنوبی در خواست دارم به هر صورتی که می توانند در زمینه مدرسه سازی با مجمع خیرین خراسان جنوبی همکاری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار