ملخ صحرایی هنوز به سطح مزارع کشاورزی سیستان و بلوچستان نرسیده است

زاهدان (پانا) - به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ملخ صحرایی هنوز به سطح مزارع کشاورزی سیستان و بلوچستان نرسیده و در همان بدو ورود در مراتع درحال مهار است.

کد مطلب: ۹۰۶۴۳۹
لینک کوتاه کپی شد
ملخ صحرایی هنوز به سطح مزارع کشاورزی سیستان و بلوچستان نرسیده است

غلام حیدر زورقی اظهار کرد: با توجه به آخرین گزارش ارسالی از سازمان خواروبار کشاورزی(فائو) مبنی بر هجوم دسته های ملخ از استان های دیگر به سیستان و بلوچستان مبارزه با این آفت از 13 اسفند پارسال در این استان آغاز شد.
وی افزود: پنج هزار و 450 هکتار از سطح سمپاشی شده مراتع در جنوب سیستان و بلوچستان به ملخ بالغ و سه هزار و 430 هکتار به پوره (بچه ملخ) آن اختصاص داشت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از حمله ملخ های صحرایی به مزارع کشاورزی به عنوان تهدیدی برای امنیت غذایی نام برد که اگر توجه نشود امنیت اقتصادی را که از ارکان امنیت ملی است تهدید می کند.
وی بیان کرد: ملخ صحرایی هنوز به سطح مزارع کشاورزی سیستان و بلوچستان نرسیده و در همان بدو ورود در مراتع درحال مهار است.
زورقی بیان کرد: از آنجایی که بر اساس اعلام سازمان خواروبار کشاورزی(فائو) مرحله بعدی حمله ملخ در سیستان و بلوچستان در راه است دیده بانی و مبارزه با ملخ صحرایی در جنوب این استان با جدیت همچنان ادامه دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: دسته های پر تراکم این ملخ ها هر نوع سرسبزی اعم از علوفه، غلات، صیفی جات و حتی علف های هرز را که در مسیر خود ببینند مورد هجوم قرار داده و از بین می برند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار