کسب رتبه پنجم دانشگاه کاشان در شاخص پژوهش در میان دانشگاه های جامع وزارت علوم

اصفهان (پانا) - معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان گفت: دانشگاه کاشان در نظام رتبه بندی آی اس سی"ISC" در شاخص پژوهش رتبه پنجم را در میان دانشگاه‌های جامع کشور کسب کرد.

کد مطلب: ۹۰۶۴۰۰
لینک کوتاه کپی شد
کسب رتبه پنجم دانشگاه کاشان در شاخص پژوهش در میان دانشگاه های جامع وزارت علوم

مجید منعم زاده اظهار داشت: دانشگاه کاشان در جدیدترین رتبه‌بندی ISC، در مجموع شاخص های پژوهش، آموزش، وجهه بین المللی، تسهیلات(امکانات) و فعالیت های اجتماعی و اقتصادی با کسب رتبه نهم در میان دانشگاه‌های جامع، جایگاه خود را در میان ده دانشگاه برتر کشور حفظ کرد.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه کاشان با 8 پله صعود، از رتبه 17 در سال 1392 به رتبه 9 در سال 1396 و 1397صعود کرده است.

دکتر منعم زاده با بیان اینکه پایگاه استنادی علوم جهان اسلام از سال 1389 دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی کشور را براساس 26 شاخص در قالب 5 معیار کلی پژوهش، آموزش، وجهه بین‌المللی، تسهیلات- امکانات و فعالیتهای اجتماعی، اقتصادی و صنعتی که مهمترین مأموریتهای دانشگاهی را مد نظر قرار می‌دهند، ارزیابی و رتبه‌بندی می‌کند، افزود: در این نظام رتبه بندی، دانشگاه کاشان در شاخص های پژوهش رتبه پنجم و در مجموع شاخص ها رتبه نهم را کسب کرده است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان به کسب رتبه هفتم این دانشگاه در سال 96 در بخش پژوهش اشاره کرد و افزود: در سال 97 دانشگاه کاشان توانست در شاخص پژوهش با دو پله صعود به رتبه پنجم ارتقاء یابد.

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) سومین پایگاه استنادی معتبر بین المللی است که با هدف ثبت، انتشار و ارزیابی تولیدات علمی کشورهای اسلامی در چهارمین نشست وزرای آموزش عالی کشورهای اسلامی (ICMHESR) سال 2008 در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان مصوب و در جمهوری اسلامی ایران تاسیس گشت.

هم‌اکنون این پایگاه در راستای اهداف و رسالت خویش، ضمن فراهم آوردن امکان ارزیابی و رتبه‌گذاری کشورها، دانشگاه‌ها، مجلات علمی و همچنین پژوهشگران ایران و دیگر کشورهای جهان اسلام در سطح بین‌المللی، جایگاه تولید علم آنها و نقاط قوت و ضعفشان را درحوزه‌های موضوعی مختلف ترسیم می نماید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار