رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا خبر داد

شناسایی ۷۰ سایت و کانال فروش مواد مخدر

تهران (پانا) - رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت شبکه‌های مالی به نام دارک وب که در فضای مجازی به تبادلات مالی مشغول بودند شناسایی شده‌اند و بالغ بر 70 سایت و کانال در این زمینه شناسایی شده‌اند.

کد مطلب: ۹۰۶۲۴۵
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی ۷۰ سایت و کانال فروش مواد مخدر

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار محمدمسعود زاهدیان در نشست خبری که امروز برگزار شد اعیاد ماه شعبان را تبریک گفت و تأکید کرد: امیدواریم خداوند امسال به ما برکت دهد که بتوانیم امنیت را برای مردم در کشور فراهم کنیم.

وی همچنین از شهدای انقلاب اسلامی، 8 سال جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم و خصوصا شهدای عرصه مبارزه با مواد مخدر یاد کرد و ادامه داد: پلیس مبارزه با مواد مخدر طی سال گذشته 15 شهید در این راه تقدیم کرده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با بیان اینکه در بحث مبارزه با مواد مخدر سال گذشته دارای فراز و نشیب‌های بسیاری بوده است، عنوان کرد: طی سال گذشته 685 تن انواع مواد مخدر کشف شده و به دنبال این کشفیات دستگیری متهمان نیز افزایش 3 درصدی را نشان می‌دهد.

سردار زاهدیان در رابطه با برخورد با معتادان متجاهر همچنین عنوان کرد: در بهمن ماه سال گذشته 25 هزار نفر در سطح کشور جمع‌آوری شدند و برای اصلاح و بهبود شرایط شان به مراکز تعیین شده از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر هدایت شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا ادامه داد: با اقداماتی که در مناطق بحرانی خصوصا منطقه هرندی انجام شده وضع فعلی به شدت تغییر کرده و امنیت نسبی برای مردم منطقه فراهم شده است که در این رابطه 12 هزار نفر در سطح تهران جمع‌آوری شده‌اند.

وی همچنین به راه‌اندازی مرکز سروش اشاره کرد و گفت: این مرکز از سوی پلیس راه‌اندازی شده که اکنون 650 نفر از این افراد در مراکز سروش نگهداری می‌شوند که امیدواریم بتوانیم این افراد را به زندگی سالم برگردانیم.

سردار زاهدیان تصریح کرد: مرکز سروش یکی از مناسب‌ترین مراکزی است که در منطقه از لحاظ نگهداری افراد معتاد شکل گرفته است.

وی ادامه داد: افراد معتادی که به این مراکز انتقال داده شده‌اند در مقایسه با شرایط گذشته از نظر بازسازی روحی و روانی و همچنین پزشکی در شرایط مطلوبی قرار دارند؛ مرکز نگهداری سروش باید میزان نگهداری از افراد معتاد را به 2 هزار نفر برساند این در حالی است که اکنون 650 نفر در این مرکز نگهداری می‌شوند.

سردار زاهدیان تأکید کرد: در تلاش هستیم که بتوانیم افراد معتاد را با استانداردهای مطلوب در این مراکز نگهداری کنیم.

وی همچنین عنوان کرد: براساس سهمیه‌هایی که از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در اختیار داریم در استان‌ها 13 هزار نفر معتاد را جمع‌آوری کرده‌ایم و در تلاش هستیم که این میزان ارتقاء پیدا کند و بتوانیم افراد بیشتری را با توجه به امکانات موجود برای بازپروری هدایت کنیم.

سردار زاهدیان به موضوع ورود مواد مخدر به کشور اشاره کرد و گفت: سال گذشته تولید شیشه در افغانستان به شدت افزایش پیدا کرده بود؛ با توجه به دسترسی‌هایی که در افغانستان ایجاد شده و کشت گیاه فدرال (پیش‌ساز تولید شیشه)، باعث شد محموله‌های سنگینی در نوار مرزی شرق کشور کشف کنیم.

وی همچنین به کشف محموله 420 کیلویی در زابل اشاره کرد و گفت: این میزان کشفیات که مربوط به 4 ماهه انتهای سال گذشته است بی‌سابقه بوده؛ در حاشیه استان‌های شرق نیز اقدامات خوبی انجام شده در سال گذشته کشفیات شیشه در این نقاط دو برابر افزایش یافته است.

سردار زاهدیان همچنین عنوان کرد: پلیس ایران پرچمدار مبارزه با مواد مخدر در سطح دنیا است و کشفیات ما در سطح جهان مثال زدنی است.

سردار زاهدیان به اقدامات مطلوب پلیس در حاشیه 2 هزار مدرسه در سال گذشته اشاره کرد و گفت: حدود 3 تن انواع مواد مخدر در این مناطق کشف و افرادی نیز در این رابطه دستگیر شده‌اند که خوشبختانه افراد دستگیر شده از دانش‌آموزان نبودند.

وی عنوان کرد: این اقدام پلیس برای افزایش امنیت در این مناطق بوده علاوه بر اینکه پلیس در حاشیه پارک‌ها و دیگر محیط‌های آموزشی نیز برای افزایش امنیت، اقدامات دیگری نیز انجام داده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا افزود: در تلاش هستیم، با ایجاد اشراف اطلاعاتی و شناسایی هوشمندانه و هدفمند این اقدام را برای رسیدن به نتایج مطلوب دنبال کنیم.

سردار زاهدیان ادامه داد: در این رابطه بالغ بر 20 هزار نفر در کل کشور در 2 هزار نقطه‌ای که تعیین شده دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شده‌اند.

وی با اشاره به اقدامات مطلوب پلیس در محله هرندی، گفت: از دادستانی و دادسرا برای همکاری با پلیس مبارزه با مواد مخدر و دستگیری معتادان متجاهر قدردانی می‌کنیم.

این مقام ارشد انتظامی به سن شیوع مواد مخدر نیز اشاره و بیان کرد: اوج مصرف مواد مخدر بین 19 تا25 سال است که این رقم در محیط‌های مختلف متفاوت است.

وی درباره مصرف ماده مخدر گل گفت: دانش‌آموزان دبیرستانی بیشترین میزان مصرف این ماده را به خود اختصاص داده‌اند که این موضوع از طریق ستاد مبارزه با مواد مخدر در حال پیگیری است.

سردار زاهدیان با اشاره به نقش رسانه‌ها در کاهش مصرف مواد مخدر در بین جوانان، تصریح کرد: جوانان آسیب‌پذیر هستند ما نیز در راستای فرهنگ سازی کلیپ‌های آگاه‌سازی در رابطه با کاهش مصرف مواد مخدر را تهیه کرده‌ایم که رسانه‌ها باید در این زمینه نقش پررنگی داشته باشند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با تأکید بر اینکه امروز، روز غفلت نیست و با همکاری یکدیگر به نتایج مطلوب خواهیم رسید، افزود: دشمنان به نوعی اصل عملکرد نظام را می‌خواهند زیر سوال ببرند؛ اقدامات پلیس در محله هرندی کار بی نظیری بود این در حالی است که ضد انقلاب خارج‌نشین ناکارآمدی نظام را با محله هرندی نشان می‌داد اما امروز این منطقه به منطقه امن تبدیل شده است.

سردار زاهدیان درباره میزان کشفیات مواد در افغانستان، گفت: افغانستان حدود 200 تن مواد مخدر که بیشتر پیش ساز و الکلی است را کشف کرده این در حالی است که ما حدود 990 تن مواد مخدر از تولیدات افغانستان را کشف کرده‌ایم.

وی به حضور پلیس در فضای مجازی که یک سال و نیم است فعالیت خود را آغاز کرده، اشاره و تصریح کرد: این مرکز به استانداردهای لازم رسیده و گشت زنی‌هایی را نیز در فضای مجازی در رابطه با کشفیات، خرید و فروش انجام داده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا ادامه داد: شبکه‌های مالی به نام دارک وب که در فضای مجازی به تبادلات مالی مشغول بودند را شناسایی کرده‌ایم؛ بالغ بر 70 سایت و کانال در این زمینه شناسایی شده‌اند که برخی با ارشاد و برخی نیز به صورت قضائی مورد پیگرد و بررسی قرار گرفتند؛ در این رابطه حدود 34 نفر دستگیر شده‌اند که 20 تا 30 نفر از این افراد شامل جوانان هستند.

سردار زاهدیان عنوان کرد: امروزه تجهیزات مناسبی در اختیار پلیس قرار دارد و درصدد هستیم پلیس دانش محور براساس تجهیزات اقدام کند.

سردار زاهدیان ادامه داد: البته برخی از تجهیزات مورد نیاز شامل تحریم‌ها شده که این امر ما را با کمی مشکل مواجه کرده است؛ در فرودگاه‌ها برای کشف مواد مخدر دستگاه بادی اسکنر قرار داده‌ایم اما نگهداری از آن هزینه‌های بسیاری را تحمیل می کند البته با تجهیزاتی که در اختیار پلیس قرار دارد سال گذشته کاهش مجروح و شهید را شاهد بودیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا به میزان کشفیات انواع مواد مخدر از ابتدای سال جاری تا به امروز (سه شنبه 20 فروردین) اشاره و تصریح کرد: در این مدت زمانی 32 تن انواع مواد مخدر کشف شده؛ بیشتر تمرکز پلیس در مناطق شرق و حاشیه شرق کشور بوده است.

سردار زاهدیان با بیان اینکه بیشترین میزان کشفیات مربوط به استان‌های هرمزگان، فارس، اصفهان و... بوده است، خاطرنشان کرد: بیش از 70 درصد از کشفیات از طریق کار اطلاعاتی انجام شده است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا به کشفیات مواد مخدر طی روزهای گذشته اشاره کرد و گفت: حدود یک تن و 100 کیلوگرم مرفین در اراک (شهر ساوه)، یک تن و 100 کیلوگرم تریاک در اصفهان، یک تن و 200 کیلوگرم در هرمزگان و یک تن و 900 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده است.

سردار زاهدیان همچنین به اقدامات پلیس در حوزه‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: سال گذشته در این رابطه حدود یک میلیون و 700 هزار مورد آموزش چهره به چهره در مراکز آموزشی از جمله محیط کار، محلات و خانواده‌ها انجام شده است، امسال نیز در این راستا نمایشگاه‌های پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این نمایشگاه‌ها در حوزه‌های فرهنگی، مستندسازی، تئاتر، مقاله‌نویسی و ... در راستای بالابردن سطح آگاهی مردم برگزار می‌شود که این امر نیازمند استفاده از ظرفیت صدا و سیما را نیز می‌طلبد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار