۸۸۸۱ ماموریت اورژانس البرز در نوروز ۹۸ انجام شد

کرج (پانا) - اورژانس البرز ۸ هزار و ۸۸۱ ماموریت در طول طرح نوروزی ۹۸ در این استان انجام داده است

کد مطلب: ۹۰۶۰۶۹
لینک کوتاه کپی شد
۸۸۸۱ ماموریت اورژانس البرز در نوروز ۹۸ انجام شد

دکتر مهرداد بابایی رئیس مرکز اورژانس و فوریت های پزشکی البرز بیان اینکه طرح سلامت نوروز 98 از 25 اسفند 97 تا 16 فروردین سال 98 ادامه داشت، گفت: تعداد تماس تلفنی پاسخ داده شده توسط کارشناسان پرستاری واحد ارتباطات اورژانس 115 البرز ، 24 هزار 677 تماس بوده که در قالب ارائه مشاوره و یا اعزام آمبولانس به تماس گیرندگان پاسخ داده شده است.

دکتر بابائی اضافه کرد: تعداد بیمارانی که به هر نحوی از خدمات اورژانس 115 البرزبهره مند شدند ، 6 هزار و 265 نفر بودند که از این تعداد 3 هزار و 17 نفر ضمن دریافت خدمات درمانی پیش بیمارستانی ، به مراکز درمانی منتقل شده و 3هزار و 102 نفر نیز از خدمات درمان سرپایی برخوردار شدند.

وی همچنین گفت : در جریان انجام این تعداد ماموریت 874 مورد امداد رسانی به حوادث ترافیکی و 8 هزار و 700 ماموریت نیز به منظور درمان و انتقال بیماران و مصدومین حوادث غیر ترافیکی بود.

رئیس مرکز اورژانس و فوریت های پزشکی البرز افزود : تعداد ماموریت های تصادفی جاده ای کاهش 13 درصدی داشت و تعداد مصدومان تصادفات جاده ای 366 نفرو تعداد فوتی تصادفات جاده ای 2 نفر بوده که در این مورد کاهش 60 درصدی داشته ایم.

دکتر بابائی اضافه کرد :اورژانس هوایی البرز با اعزام به 17 ماموریت ، 24 نفر را ضمن انجام اقدامات درمانی حفظ حیات به مراکز درمانی تخصصی استان انتقال داده است که ارائه خدمات اورژانس هوایی البرز در طرح سلامت نوروز 98 از رشد 55 درصدی نسبت به سال گذشته برخوردار بود.

دبیرستاد طرح سلامت نوروزی همچنین افزود تعداد مراجعین به ایستگاه های سلامت استان البرز که در شش نقطه از استان دائر بوده و به مسافرین نوروزی ارائه خدمت داشت ، 961 نفربوده که رشد 29 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل داشت.

دکتر مهرداد بابایی تعداد مراجعین به اورژانس بیمارستانهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی البرز را 90 هزار و 752 نفرو با رشد 13 درصدی همراه بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار