آغاز برنامه‌ریزی ویژه سرویس مدارس شهر شیراز برای سال تحصیلی آینده

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس: تامین امنیت اخلاقی و حمل و نقلی سرویس مدارس اولویت اول آموزش و پرورش است

شیراز (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس با اشاره به تحولی که در حوزه سرویس مدارس شیراز در چندسال اخیر رخ داده است گفت: امروزسامانه تمام الکترونیکی سرویس مدارس شهر شیراز و مدل هدایت و نظارتی آن در کشور به عنوان یک طرح ملی، مطرح است و در بسیاری از استان‌های بزرگ این طرح در حال برنامه‌ریزی و اجرا است و این برای شهر شیراز افتخار بزرگی است.

کد مطلب: ۹۰۵۹۴۲
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس: تامین امنیت اخلاقی و حمل و نقلی سرویس مدارس اولویت اول آموزش و پرورش است

محسن کلاری در نخستین جلسه برنامه‌ریزی سرویس مدارس ویزه سال تحصیلی 99-98 در جمع مدیران اجرایی سرویس مدارس نواحی شیراز و مدیران عامل شرکت‌های حمل و نقل طرف قرارداد سرویس مدارس شهر شیراز گفت: شروع بکار سرویس مدارس برای سال تحصیلی آینده از امروز 19 فروردین‌ماه آغاز شده و تا سه ماه آینده فرصت داریم تا 80 درصد کارهای مربوطه انجام شود.

او ادامه داد: بحث سرویس مدارس شهر شیراز در کشور الگو شده‌‎است و امروز شاهد تقاضای بسیاری از استانها برای دریافت این سامانه هستیم و بسیاری از استان‌های بزرگ درخواست خود را داده‌اند و در حال انجام امور زیرساختی هستند.

او با اشاره به اینکه تامین امنیت حمل و نقلی و اخلاقی سرویس مدارس، اولویت نهاد آموزش و پرورش است، از نظارت دقیق دستگاه قضایی بر روند سرویس مدارس خبرداد و افزود: مباحث مربوط به دانش‌آموزان به ویژه تامین آرامش و امنیت آنان به عنوان مهمترین قشر اجتماعی، به قدری حساس است که نظارت بر روند اجرای امور مربوط به سرویس مدارس را بخشهای مختلف اجتماعی و از همه مهمتر دستگاه قضایی رصد این مهم را بر عهده دارد.

کلاری ادامه داد: ما به عنوان کارفرما از پیمانکاران، رانندگان و شرکت‌های حمل ونقل این انتظار را داریم که در راستای تامین این امنیت به عنوان بخشی از این نظام تعلیم و تربیت توجه جدی داشته باشند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس ادامه داد: نگاه ما در سازمان دانش‌آموزی و آموزش و پرورش به شما به عنوان رانندگان سرویس مدرسه و عوامل اجرایی، به مانند مربیان مدرسه سیار است که در تربیت اجتماعی و نقش‌پذیری اجتماعی دانش‌آموزان نقش بسیار مهمی دارید.

او در این جلسه که با حضور سرپرست اداره پیشگیری‌های فرهنگی و اجتماعی معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس به عنوان نماینده دادستانی و رئیس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش فارس برگزار شده بود ، اظهار داشت: تایید صلاحیت‌ رانندگان یکی از ابزارهای پایشی ما در گزینش رانندگان و اطمینان خاطر ما و خانواده‌ها است که متاسفانه با وجود اینکه بارها اعلام کرده‌ایم هنوز تعدادی از رانندگان، تایید صلاحیت ندارند.

او با بیان اینکه شرکت‌های حمل و نقل طرف قرارداد سرویس مدارس شهر شیراز باید هرچه سریعتر نسبت به رفع این مسئله اقدام کنند، تصریح کرد: رفع این مسئله در واقع یکی از مطالبات ما از شرکت‌های حمل و نقل طرف قرارداد سرویس مدارس شهر شیراز به عنوان پیمانکار است.

کلاری افزود: در جلسه‌ای که با دادستان محترم شهر شیراز و مدیرکل آموزش و پرورش در اسفندماه گذشته برگزار شد، بر رفع این مشکل از سوی شرکت‌های حمل و نقل و اجبار رانندگان به اخذ کارت صلاحیت در سه ماهه نخست جاری تاکید شد که در غیر اینصورت از فعالیت راننده فاقد کارت صلاحیت برای سال آینده ممانعت به عمل می‌آید.

مهبودی رئیس انجمن و اولیا و مربیان آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه گفت: امروز نگاه ما در آموزش و پرورش به شرکت‌های حمل و نقل به عنوان کسانی است که درعرصه تعلیم و تربیت تأثیرگذارهستند .

او با اشاره به اینکه خانواده ها به تعهد رانندگان فرزندانشان باور دارند و سرمایه‌های گرانقدر خویش را به آنان می سپارند از مدیران شرکت های حمل و نقل خواست تا یک نگاه فرهنگی و تربیتی و آموزش و پرورشی به این مقوله داشته باشند.

او تاکید کرد: سازمان دانش آموزی در تلاش است که سرویس مدارس به بهترین وضعیت مطلوب برسد قطعا در این راه مشکلاتی وجود دارد که سازمان دانش آموزی در ارتباطی چندسویه بادیگر ارگانهای مرتبط با سرویس مدارس سعی به هموار کردن راه برای رانندگان و شرکت های حمل و نقل در مسیر قانونی خود را دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار