بطحایی: شاید امتحانات نهایی در مناطق سیل‌زده به تعویق بیفتد

تهران (پانا) - وزیرآموزش و پرورش اعلام کرد که دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده به هیچ عنوان نگران آزمون‌ها و اشکالاتی که در مسیر تحصیلی پیش آمده، نباشند.

کد مطلب: ۹۰۵۶۰۰
لینک کوتاه کپی شد
بطحایی: شاید امتحانات نهایی در مناطق سیل‌زده به تعویق بیفتد

سید محمد بطحایی در حاشیه دیدار نوروزی با مدیران و پرسنل ستادی در خصوص دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده به خبرنگاران گفت: «با روش‌های جبرانی در معمولان و پلدختر پیش‌بینی‌هایی را در نظر گرفته‌ایم‌. همچنین کارگروهی به طور متمرکز تشکیل داده‌ایم که در حال برنامه‌ریزی هستند.»

او ادامه داد: «یکی از مهمترین نگرانی‌هایی که فرزندان ما در مناطق سیل‌زده دارند مربوط به ایام امتحانات است و با نزدیک شدن به این ایام دانش‌‌آموزان نگران عقب‌افتادگی تحصیلی هستند. این عزیزان به هیچ عنوان نگران آزمون‌ها و اشکالی که در مسیر تحصیلی آنخا پیش آمده نباشند؛ خصوصا برای دانش آموزان پایه دوازدهم که خودشان را برای کنکور آماده می‌کنند. برای این دانش‌آموزان اردوهای آموزشی پیش‌بینی کردیم و این اردوها به صورت متمرکز برگزار خواهد شد.»

بطحایی گفت: «ما با وزارت علوم نیز مذاکراتی را انجام خواهیم داد تا بتوانیم تسهیلاتی برای این دانش‌آموزان جهت ورود به دانشگاه و آموزش عالی را فراهم کنیم. اکنون در حال بررسی روش‌های مختلف برای برگزاری امتحانات نهایی هستم. شاید امتحانات را برای این مناطق به تاخیر بیندازیم. یکی دیگر از گزینه‌ها حذف بخشی از محتوای درسی برای دانش‌آموزان این مناطق است تا فشار کمتری به دانش‌آموزان وارد شود.»

او در پاسخ به این سوال که تاخیر آغاز به کار مدارس سیل‌زده چقدر است؟ گفت: «وضع آب و هوایی پاسخ این سوال شما را را با مشکل رو‌به‌رو کرده است. در استان لرستان قرار بود با سه روز تاخیر این اتفاق بیفتد اما متاسفانه به دلیل آماده نشدن مدارس و استقرار خانواده‌ها در محل زندگی‌شان محقق نشد ولی خیلی امیدوارم هفته آینده عموم مدارس را راه‌اندازی کنیم‌.»

وزیر آموزش و پرورش گفت: «در استان خوزستان شرایط متفاوت شده است. سفری همین روزها به خوزستان خواهم داشت. شاید برای خوزستان مجبور باشیم مدارس شبانه‌روزی موقت راه‌اندازی کنیم تا مشکلات تحصیلی پیدا نکنند.»

او در خصوص فاصله امتحان نهایی و برگزاری کنکور گفت: «این پیشنهاد در اولین دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش قرار دارد ولی ما چند محدودیت داریم از جمله تقارن با ماه رمضان، همچنین فاصله بین امتحان نهایی و کنکور بابد به نحوی باشد که بتوانیم سوابق تحصیلی را در اختیار سازمان سنجش قرار دهیم. البته وزارت علوم و سازمان سنجش این آمادگی را اعلام کردند تا کنکور را با تاخیر برگزار کنند و شاید چند روزی این آزمون به تاخیر بیفتد. از طرفی ما هم به دنبال این هستیم تا امتحانات نهایی را زودتر برگزار کنیم تا این فاصله فرصت کافی را ایجاد کند که داوطلبان برای کنکور آماده شوند و ما هم کارهای اداری خودمان را در این زمینه انجام دهیم. فکر می‌کنم ظرف چند روز آینده این خبر نهایی شود.»

او ادامه داد: «امسال پیشینه تحصیلی برای داوطلبان امسال تاثیر مثبت دارد و از طرف دیگر دانش‌آموزان باید خودشان را برای کنکور آماده کنند تا فشار زیادی بر آنها وارد نشود البته تلاش می‌کنیم این فاصله قابل قبول باشد.»

بطحایی درباره هزینه گزافی که برخی از اردوهای دانش‌آموزی از خانواده‌ها گرفته‌اند، گفت: «بخشی را که مربوط به ماست، به شدت پیگیری می‌کنیم اما خانواده‌ها محور اصلی هستند و بارها من و سایر کارشناسان حوزه وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده‌ایم واقعا فشارهایی که به دانش‌آموزان وارد می‌شود آثار منفی آن به مراتب بیش از آثار مثبت آن است. اگر خانواده‌ها گول این روش‌های بسیار مخرب را نخورند و بتوانند همراه آموزش و پرورش باشند، کنترل این مشکلات برای ما راحت‌تر است‌.»

او ادامه داد: «ما مدارس را مکلف کردیم سفرهای خارجی به هیچ عنوان صورت نگیرد. اردوهایی که دانش آموزان تحت فشار روحی و عصبی قرار می‌دهد نباید برگزار شود و اگر در این زمینه گزارش به ما برسد با متخلفان آن برخورد می‌کنیم. خانواده‌ها باید ایمان بیاورند که این روش‌ها شاید در کوتاه‌مدت منافع داشته باشد اما آثار مخربش بیشتر است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار