در تعطیلات نوروزی صورت گرفت:

ورود 4 میلیون مسافر نوروزی به سمنان

اقامت قریب نیم میلیون مسافر در استان

سمنان (پانا) - سرپرست اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان از ورود بیش از چهار میلیون مسافر نوروزی به این استان در بازه زمانی 27 اسفندماه 97 تا پایان 14 فروردین ماه 98 خبر داد.

کد مطلب: ۹۰۵۵۹۸
لینک کوتاه کپی شد
ورود 4 میلیون مسافر نوروزی به سمنان

مهدی جمال در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از بیست و هفتم اسفند ماه ٩٧ تا چهاردهم فروردین ماه امسال، حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار گردشگر از جاذبه های استان سمنان بازدید کردند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان سمنان خاطرنشان کرد: بازدید گردشگران از جاذبه های گردشگری استان سمنان ۱۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت.

وی از افزایش ۱۸ درصدی اقامت مسافران نوروزی در این استان خبر داد و افزود: بر اساس آمار موجود ۴۵۷ هزار و ۸۴۶ مسافر نوروزی در این استان اقامت کردند.

جمال گفت: حدود ۴۰ هزار نفر از این تعداد در تاسیسات اقامتی تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان اقامت کردند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان از افزایش ۱۰۰ درصدی اقامت مسافران نوروزی در اقامتگاه های بوم گردی، خانه های مسافر و مجتمع های گردشگری استان خبر داد و گفت: میزان اقامت در هتل های استان امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۹ درصد افزایش یافت.

وی با اشاره به افزایش 10 درصدی بازدید از موزه های استان سمنان، افزود: 181 گردشگر خارجی نیز در این مدت در استان اقامت کردند و بیش از چهار میلیون مسافر نوروزی وارد استان شدند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان از انجام یک هزار و ۷۴۴ بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری استان سمنان خبر داد و گفت: این بازدیدها منجر به ارائه یک مورد تذکر و دو مورد اخطار شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار