مرادی، عضو کمیسیون برنامه: اقتصاد ایران نیازمند پیاده‌سازی برنامه‌ریزی منسجم بانک‎ها است

تهران (پانا) - عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس، می‌گوید بانک‌ها به جای تغییر برنامه‌های خود آن هم در زمان‌های کوتاه باید برنامه منسجم در راستای ساماندهی وضع اقتصادی کشور را پیاده سازی کنند.

کد مطلب: ۹۰۵۵۶۳
لینک کوتاه کپی شد
مرادی، عضو کمیسیون برنامه: اقتصاد ایران نیازمند پیاده‌سازی برنامه‌ریزی منسجم بانک‎ها است

به گزارش پژوهشکده پولی و بانکی، منصور مرادی گفت: متاسفانه عامل اصلی گرانی‌ها در بازار علاوه بر فعالیت دلالان استقبال مردم از گرانی‌ها و تورم رخ داده است.

نماینده مردم مریوان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گرانی خودرو عاملی برای کاهش خرید آن نبوده است، افزود: هجوم مردم برای خرید کالاهای گران شده خود عاملی برای جولان بیشتر دلالان است.

وی با تاکید بر اینکه، بانک‌ها در وضع فعلی باید با ورود به موقع به بازار از سرگردانی نقدینگی جلوگیری کنند، تصریح کرد: جذب به موقع نقدینگی سرگردان خود عاملی برای جلوگیری از حبابی شدن نرخ ها در بازارهای مختلف است.

مرادی با بیان اینکه سرمایه های مردم باید به سمت امور مولد هدایت شود، گفت: برنامه‌ریزی‌های صورتگرفته چنین ظرفیتی را نداشته که این خود بر حباب نرخ‌ها افزوده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه کاهش یا افزایش نرخ سود بانکی در ماه های اخیر تاثیر چندانی بر وضع بازار نداشته است، افزود: بانک‌ها به جای تغییر برنامه‌های خود آن هم در زمان‌های کوتاه باید برنامه منسجم در راستای ساماندهی وضع اقتصادی کشور را پیاده سازی کنند.

مرادی با بیان اینکه، وضع رخ داده در بازار خودرو، ارز و مسکن ناشی از ضعف نظارت دستگاه‌های مسئول است، تصریح کرد: در حال حاضر مجلس و دولت و سایر دستگاه‌های مسئول باید پای کار است و با هر نوع اقدامی که بازار را متشنج می‌کند، برخورد کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: متاسفانه رعایت‌‌نکردن تعهدات از سوی برخی پیمانکاران ساختمانی و همچنین شرکت‌های خودروسازی عامل اصلی تنش قیمتی در بازار است که دولت می‌تواند با برخورد با آن‌ها آرامش را به بازار برگرداند.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مجلس آماده هر نوع همکاری با تیم اقتصادی دولت برای بازگرداندن آرامش به بازار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار