۲۰ مقصد عمده صادرات کالای بدون نفت خام در ۱۱ ماهه ۹۷

تهران (پانا) - معاونت بررسی‌های اتاق بازرگانی تهران در گزارشی ۲۰ مقصد عمده صادرات کالای بدون نفت خام ایران در ۱۱ ماهه نخست سال گذشته را اعلام کرده است که براساس آن چین، عراق و امارات در صدر این کشورها قرار دارند.

کد مطلب: ۹۰۵۵۲۷
لینک کوتاه کپی شد
۲۰ مقصد عمده صادرات کالای بدون نفت خام در ۱۱ ماهه ۹۷

براساس آمار منتشر‌شده کشور چین با واردات ۸ میلیارد و ۳۵۹ میلیون دلار، عراق با واردات ۸ میلیارد و ۲۳۹ میلیون دلار و امارات متحده عربی با واردات ۵ میلیارد و ۵۴۳ میلیون دلار به ترتیب عمده ‌ترین مقصد کالاهای بدون نفت خام ایرانی تا پایان بهمن ۱۳۹۷ بوده‌اند.

این آمار نشان می‌دهد که صادرات ایران در مدت زمان مشابه به افغانستان ۲ میلیارد و ۷۲۷ میلیون دلار بوده است و ترکیه با واردات ۲ میلیارد و ۱۷۳ میلیون دلار در جایگاه بعدی قرار دارد.

مقاصد بعدی صادرات کالاهای بدون نفت خام ایران نیز متعلق به کشورهای هند با واردات یک میلیارد و ۸۳۸ میلیون دلار، کره جنوبی با واردات یک میلیارد و ۸۰۷ میلیون دلار، پاکستان با واردات یک میلیارد و ۱۲۸ میلیون دلار، اندونزی با واردات ۷۱۴ میلیون دلار و عمان با واردات ۷۰۱ میلیون دلار بوده اند.

در ۱۱ ماهه ۱۳۹۷ همچنین کشورهای تایلند ۶۵۶ میلیون دلار، جمهوری آذربایجان ۳۷۱ میلیون دلار، ترکمنستان ۳۶۶ میلیون دلار، تایوان ۲۷۴ میلیون دلار، ایتالیا ۲۶۰ میلیون دلار، ژاپن ۲۳۹ میلیون دلار، کویت ۲۳۴ میلیون دلار، فدراسیون روسیه ۲۴۶ میلیون دلار، آلمان ۲۳ میلیون دلار و مالزی ۲۲۷ میلیون دلار کالای غیرنفتی از ایران وارد کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار