درمانگاه موقت برای درمان سیل زدگان در دریسیه شادگان برپا شد

شادگان - ( پانا ) - سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت:به منظور ارائه خدمات درمانی به اهالی سیل زده دراخوین در شادگان درمانگاه موقت در اردوگاه مجتمع کشت و صنعت فارابی برپا شده است.

کد مطلب: ۹۰۵۴۹۶
لینک کوتاه کپی شد
درمانگاه موقت برای درمان سیل زدگان در دریسیه شادگان برپا شد

شکرالله سلمان زاده اظهار داشت:تیم های درمانی به صورت 24 ساعته در مناطق سیل زده حضور دارند و روزانه به طور متوسط 200 بیمار از سوی گروه های درمانی معاینه و درمان می شوند.

وی افزود: با انجام مراقبت های بهداشتی در کمپ اسکان سیل زدگان تاکنون موردی از بیماری وبا مشاهده نشده و فقط چند مورد بیماری اسهالی در منطقه مشاهده شد که توسط تیم های درمانی مداوا شدند.

سلمان زاده افزود:مراقبت از آب آشامیدنی در کمپ اسکان کشت و صنعت نیشکر حکیم فارابی به صورت مستمر از سوی گروه پیش گیری بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان انجام می‌شود.

وی به انجام آموزش خانه به خانه در مناطق سیل زده و استقرار تیم های پزشکی و ماما در ارودگاه دریسیه اشاره کرد و افزود: با توجه به کمبود سرویس بهداشتی و حمام صحرایی در حال حاضر این 2 مورد در کمپ یادشده در حال نصب می باشند تا از این نظر نیز مشکلی احساس نشود.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: 700 نفر از اهالی روستای دریسیه که در اردوگاه مجتمع کشت و صنعت فارابی اسکان یافته اند بطور مستمر توسط کارکنان شبکه بهداشت و درمان شادگان با نظارت و مدیریت دانشکده علوم پزشکی آبادان در قالب تیم های پزشکی، بهداشتی و اورژانس، خدمات سلامت دریافت می کنند.

وی افزود:تیم های فوریت های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان در مناطق سیل زده و بحرانی در شادگان مستقر شده و تاکنون چند بیمار نیز برای درمان به بیمارستان شادگان منتقل شدند.

وی گفت:مدیریت فرهنگی دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز فعالیت های نشاط آور و فرهنگی را برای کودکان مناطق سیل زده در دستور کار خود قرار داده است

شایان ذکر است که در هفته جاری دهستان دریسیه و روستای ام الحجار از طوابع دارخوین در پی طغیان رودخانه کارون تخلیه شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار