12 میلیون و 800 هزار نفر شب اقامت مسافر دراستان بوشهرثبت شد

بوشهر(پانا)_معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: تا روز چهارشنبه 12 میلیون و 800 هزار نفر شب اقامت مسافر دراستان بوشهرثبت شد که رتبه دوم کشوری بعد از مازندران و بالاتر از خراسان رضوی و اصفهان به این استان اختصاص یافت.

کد مطلب: ۹۰۵۲۱۸
لینک کوتاه کپی شد
12 میلیون و 800 هزار نفر شب اقامت مسافر دراستان بوشهرثبت شد

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، مهرداد ستوده با بیان اینکه تسریع در ساخت‌های سدهای مخزنی امری مهم و ضروری است اظهار داشت: از آغاز وقوع سیل در استان های لرستان و خوزستان تاکنون کمک های مردم و دستگاه های اجرایی این استان در 6 مرحله به مناطق سیل زده این استان ها ارسال شده است.

وی بیان کرد: سیلاب هفته قبل در استان های فارس و خوزستان، شش شهرستان استان بوشهر شامل دشتی، تنگستان، دشتستان، بوشهر، گناوه و دیلم را در برگرفت که باتوجه به خشکسالی و کمبود شدید آب بخصوص دربخش کشاورزی ساخت سدهای ذخیره ای، روان آب را بجای تهدید به فرصت برای توسعه تبدیل خواهد کرد.

وی یادآورد: هم اینک چهار سد شامل باغان، دشت پلنگ، دالکی و خائیز به ترتیب با پیشرفت فیزیکی 25، هشت، 15 و 30درصد دراستان بوشهر دردست ساخت است و سد باهوش نیز در حال تشریفات مناقصه است.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر اظهارداشت: سدهای یادشده به ترتیب 32 ، 152 ، 270 ، 16 و 22 میلیون متر مکعب ظرفیت ذخیره آب دارند که بهره برداری از آنها نقش مهمی در تامین آب مورد نیاز بخش کشاورزی این استان دارد.

ستوده اضافه کرد: هم اینک تنها سد ذخیره ای استان بوشهر سد رئیسعلی دلواری با ظرفیت 695 میلیون متر مکعب است که در بارندگی اخیر 51 میلیون متر مکعب آبگیری کرد.

وی گفت: در زمان حاضر 42 درصد حجم سد یادشده معادل 290 میلیون متر مکعب پر است این درحالی است که پارسال در این تاریخ 128 میلیون متر مکعب آب داشت.

ستوده درخصوص اعزام مقام های ارشد دولتی و نظامی به استان بوشهر نیز گفت:بدلیل تدابیر به موقع ، تشکیل ستاد مدیریت بحران در استان، شهرستان ها و شهرداری ها و تقسیم وظایف، اوضاع ناشی از سیل وخیم نبود و نیازی به حضور مسوولان کشوری در این استان نشد.

جانشین ستاد مدیریت بحران استان بوشهر افزود:همه امکانات استان برای مقابله با سیل بسیج شد تا مانع از دامنگیر شدن تبعات آن به ساکنان شهرستان های درگیر سیلاب شود طوریکه نیازی به ارسال کمک به سیل زدگان نشد.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر اظهارداشت: سیلاب هفته قبل باعث ریزش کوه در جاده های ارتباطی اهرم - فراشبند و دالکی - کنارتخته و آبگرفتگی محور مواصلاتی ساحلی بوشهر - گناوه و در مقطع کوتاهی دیلم به روستای عامری شد اما نه تنها تلفات جانی نداشت حتی گزارش جراحت ناشی از این موضوع نیز وصول نشد.

وی یادآورشد: سیلاب بیشتر به بخش کشاورزی استان بوشهر خسارت وارد کرد که میزان دقیق آن در حال ارزیابی است .

ستوده افزود: بدلیل همدلی و هم افزایی در استان بوشهر مردم به صورت خودجوش در زمان سیلاب در منازل شخصی خود را به روی مسافران نوروزی گشودند و همه ظرفیت های اسکان شامل فضاهای آموزشی ، مصلا و اماکن ورزشی برای این منظور اختصاص یافت.

وی گفت: برخی افراد ناآگاه همزمان با سیلاب در قالب شایعه موضوع وقوع سونامی در شهرهای ساحلی استان بوشهر را مطرح کردند که عاملان انتشار شناسایی و برخورد شد.

جانشین ستاد مدیریت بحران استان بوشهر ادامه داد: توفیقات یادشده درحالی حاصل شده است که تا روز چهارشنبه 14 فروردین 12 میلیون و 800 هزار نفر شب اقامت مسافر دراستان بوشهرثبت شد که رتبه دوم کشوری بعد از مازندران و بالاتر از خراسان رضوی و اصفهان به این استان اختصاص یافت.

ستوده گفت: متانت، بزرگواری و همدلی مردم استان بوشهر در مواقع بحران در قالب کار پژوهشی بررسی و به عنوان یک مدل موفق به کشور ارایه خواهد شد چرا که مردم این استان حتی در زمانی که خودشان با مشکلاتی روبرو هستند تاکنون شش مرحله کمک به مناطق سیل زده ارسال کرده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار