معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان:

حجم صادرات از مرزهای کردستان به کشور همجوار عراق، به ۲.۵ میلیارد دلار افزایش می یابد

سنندج(پانا)-معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان گفت: با وجود اینکه سهم صادرات از مرزهای استان کردستان به عراق ۳ میلیارد دلار است، اما در حال حاضر تنها یک هشتم کل صادرات به عراق معادل یک میلیارد دلار از مرزهای استان انجام می‌شود و امسال باید حجم صادرات از مرزهای باشماق مریوان و سیرانبند بانه به ۲.۵ میلیارد دلار افزایش یابد.

کد مطلب: ۹۰۵۲۰۳
لینک کوتاه کپی شد
حجم صادرات از مرزهای کردستان به کشور همجوار عراق، به ۲.۵ میلیارد دلار افزایش می یابد

حسین فیروزی معاون امور اقتصادی استانداری کردستان در بازدید از بازارچه مرزی سیرانبند بانه افزود: براساس سیاست گذاری و راهبردهای جدید اقتصادی استان و تاکید ویژه استاندار کردستان، در این راستا تلاش می‌شود با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی، با جدیت، سرعت عمل، رسیدگی لحظه ای و توسعه زیرساخت های مرز، امسال صادرات به عنوان بازاریابی برای تولید در راستای تحقق شعار رونق تولید، حجم و شتاب بیشتری به خود گیرد.
دکتر فیروزی با اشاره به آغاز تهیه و تدوین طرح جامع تفصیلی توسعه بازارچه سیرانبند در آینده نزدیک، تأکید کرد: حداکثر تا دو ماه آینده فراخوان جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی به منظور ایجاد زیرساخت‌هایی نظیر جایگاه عرضه سوخت، هتل و اماکن اقامتی، رستوران، مراکز خدماتی، پارکینگ و ... پس از جانمایی در نقشه جامع بازارچه و در راستای ساماندهی نابسامانی های فضا انجام شود.
گفتنی است بازارچه مرزی سیرانبند در ۲۷ کیلومتری جنوب غربی شهر بانه و در بخش ننور از توابع این شهرستان هم مرز با استان سلیمانیه و شهر پنجوین در اقلیم کردستان عراق واقع شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار