آخرین خبرها از بحران سیل در خوزستان: سیلاب‌های بزرگ‌تری در راه است

تهران (پانا) -با وجود آب‌ٰگرفتی و سیل در بسیاری از مناطق خوزستان، به نظر می‌رسد که این بحران به زودی پایان نمی‌یابد. گزارش‌ها نشان می‌دهد که محله‌های اهواز دچار آب‌گرفتگی هستند و بسیاری از روستاها و شهرها در شهرستان‌های دشت آزادگان و شوشتر درگیر سیل هستند اما با این وجود سیلاب‌های بزرگ‌تری هم در راه خوزستان هستند. 

کد مطلب: ۹۰۴۹۴۵
لینک کوتاه کپی شد
آخرین خبرها از  بحران سیل در خوزستان: سیلاب‌های بزرگ‌تری در راه است

کیومرث حاجی‌زادهُ مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان به ایسنا گفت: در جریان سیل استان خوزستان هیچ گونه تلفات جانی گزارش نشده است و ۹۶ روستا به شکل جزئی و کلی تخلیه شده و در ۳۵ ایستگاه اسکان اضطراری جا داده شده‌اند.

او ادامه داد: با توجه به اینکه هنوز سیلاب اصلی به خوزستان نرسیده است، لازم است مردم همچنان در آمادگی کامل قرار داشته باشند و هشدارها را جدی بگیرند.

او با اشاره به اینکه از طریق ستاد مدیریت بحران ۱۵ بالگرد و ۵ هزار چشمه سرویس بهداشتی در اختیار استان قرار گرفته است، گفت: شرکت‌های غذایی منطقه نیز برای تهیه غذای گرم در منطقه با تمام ظرفیت خود مشغول فعالیت هستند. همچنین مدارس بسیاری از شهرهای استان خوزستان از جمله اهواز، باوی، کارون، حمیدیه، دشت آزادگان، هویزه، شعیبیه و برخی از روستاهای دزفول و خرمشهرتا ۱۹ فروردین تعطیل هستند و شروع فعالیت دانشگاه‌های استان نیز با یک هفته تأخیر همراه است.

بازگشایی محور ریلی جنوب و اختصاص قطار فوق العاده در مسیر اهواز- تهران

سعید رسولی مدیرعامل راه‌آهن از بازگشایی محور ریلی جنوب از بامداد 14 فروردین ماه و از سرگیری روال عادی حرکت قطارها در این محور خبر داد وگفت: با توجه به ایمن شدن سیر قطار و به منظور رفاه حال مسافران و جابه جایی آنها ، یک رام قطار فوق العاده در مسیر ریلی اهواز-تهران اختصاص یافته است.

او افزود: هم‌چنین اقدامات لازم در جهت افزایش ظرفیت قطارهای موجود به منظور ارایه خدمات هرچه بیشتر به مسافران صورت گرفته است.

مدیرعامل راه آهن هم‌چنین با اشاره به پیامک‌های ارسالی جهت اطلاع رسانی به مسافرانی که طی روزهای اخیر نسبت به تهیه بلیت در این مسیر اقدام و به دلیل شرایط نامساعد جوی حرکت قطار آنها کنسل شده بود، گفت: این مسافران می‌توانند با مراجعه به مراکز فروش بلیت نسبت به دریافت ۱۰۰ درصدی بهای بلیت خود اقدام و در صورت تمایل از ظرفیت های فوق العاده اختصاص یافته برای جابه جایی بهره گیرند.

مردم در تخلیه روستاها و خانه‌ها همکاری کنند

سردار عبداله عراقی، مسئول امنیت ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگوی تلویزیونی گفت: برای هم افزایی و هماهنگی‌های لازم از طرف ستاد کل نیروهای مسلح، سرلشکر باقری مأموریتی به من و اکیپ همراه من دادند تا در خوزستان مستقر شویم و بتوانیم توانمندی‌های نیروهای مسلح را با هم هماهنگ کنیم تا بر اساس نیازهایی که در سطح استان و پایین‌دست وجود دارد، این توانمندی‌ها را به کار بگیریم و کمک و همراه و یار و یاور مسئولین استان و اعضای شورای تامین و سایر کسانی که در اداره کردن بحران سیل دخیل هستند، باشیم.

او افزود: نیروهای مسلح توانمندی‌های بسیار خوبی در حوزه نیروی انسانی، تجهیزات شناوری و ترابری، دستگاه‌های مهندسی و امکانات آماده دارند که در سطح کشور چنین امکاناتی در اختیار همه نیست اما باید هم افزایی لازم انجام شود و طوری تقسیم بندی شود که این نیروها بتوانند به کل استان و مناطقی که براساس تشخیص ستاد بحران نیاز به کمک دارند، کمک کنند.

مسئول امنیت ستاد کل نیروهای مسلح گفت: بر همین اساس در جلسه‌ای که با حضور استاندار و مسئولان استان برگزار شد، تقسیم کاری بین نیروهای مسلح انجام شد. کل دستگاه‌های مهندسی، امکانات ترابری سنگین و سبک، نیروهای فنی به ویژه سیستم‌های شناوری و حتی دستگاه‌های زرهی که می‌توانند در آب شناور باشند را برای زدن سیل بندها و محکم کردن آن‌ها یا برای جابجایی و تخلیه مردم به کار گرفته‌ایم و مسئولین استان و ستاد بحران را همراهی کرده‌ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار