از ۲۷ اسفند تا یازدهم فروردین ثبت شد؛

اقامت بیش از 13 میلیون نفر شب مسافر نوروزی در مازندران

مازندران همچنان پیشتاز جذب گردشگران و مسافران نوروزی است

ساری (پانا) - دبیر اجرایی ستاد تسهیلات سفر مازندران از ثبت 13 میلیون و 315 هزار و 44 نفر شب اقامت مسافران نوروزی در استان از ۲۷ اسفند ۹۷ تا یازدهم فروردین ۹۸ خبر داد.

کد مطلب: ۹۰۴۷۴۱
لینک کوتاه کپی شد
اقامت بیش از 13 میلیون نفر شب مسافر نوروزی در مازندران

سیف‌الله فرزانه در ستاد خدمات سفر نوروزی مازندران ویژه نوروز 98 با اعلام این خبر گفت: «با وجود جاری شدن سیل، مازندران همچنان رتبه اول در جذب گردشگر و مسافر را دارد.»

به گفته او در این مدت 29 برنامه جنگ شادی برای مسافران و گردشگران نوروزی در استان برگزار شده است.

دبیراجرایی ستاد خدمات سفر مازندران با اعلام اینکه 347 غرفه نمایشگاه صنایع دستی ملی در شهرهای نور، نوشهر، چالوس و بهشهر برگزار شده است، از برگزاری نمایشگاه منطقه ای با 120 غرفه و نمایشگاه استانی در شهرهای عباس آباد، فریدونکنار، تنکابن، ساری و قائمشهر خبر داد.

فرزانه شمار بازدیدکنندکان از این نمایشگاه‌ها را 538 نفر و میزان فروش محصولات صنایع دستی استان را 4 میلیارد و 665 میلیون و 900 هزار تومان اعلام کرد.

12 سینما از مجموع 14 سینمای مازندران در ایام نوروز اکران فیلم دارد و طبق اعلام فرزانه، حدود 30 هزار نفر از فیلم‌های این سینماها دیدن کردند و 18 هزار نفر هم از بلیت نیم‌بها استفاده کردند.

فرزانه اجرای موسیقی صحنه‌ای را عامل مهم در جذب مسافران و گردشگران دانست و گفت: «از 80 اجرای استان حدود پنج میلیارد و 180 هزار تومان درآمد داشتیم.»

دبیر اجرایی خدمات سفر مازندران تعداد بازدید از مراکز فرهنگی و گردشگری را 10 میلیون و 889 و 596 مورد اعلام کرد.

او با اشاره به پنج هزار و 514 مورد بازدید نظارتی کارشناسان ستاد و شهرستان‌ها از صدور 157 مورد اخطاریه به تأسیسات گردشگری، اقامتی، پذیرایی، دفاتر خدمات مسافرتی و صنوف مختلف عرضه مواد غذایی و غیره خبر داد.

فرزانه گفت: «در همین مدت 148 هزار مسافر و گردشگر داخلی و 519 گردشگر خارجی از موزه ها و اماکن گردشگری استان بازدید کردند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار