محمد هاشمی رفسنجانی *

ماجرای عیدی متفاوت امام (ره) به آیت‌الله هاشمی

تهران (پانا) - برادر مرحوم آیت‌الله هاشمی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام روایت جالبی از عیدی امام راحل به برادر خود را روایت کرد.

کد مطلب: ۹۰۴۵۴۳
لینک کوتاه کپی شد
ماجرای عیدی متفاوت امام (ره) به آیت‌الله هاشمی

محمد هاشمی رفسنجانی در یادداشتی که خبرآنلاین آن را منتشر کرد خاطراتی را از برادر خود ذکر کرده است.

متن این یادداشت به شرح زیر است:

«دیدارهای نوروزی آقای هاشمی‌رفسنجانی بستگی به زمان تحویل سال داشت که اگر در شب بود به طور طبیعی نخستین دیدار با اعضای خانواده بود اما اگر تحویل سال در ساعات مناسبی از روز بود که به احتمال زیاد در محیط کار بودند تا زمانی که حضرت امام زنده بودند دیدار نوروزی با ایشان در اولویت بود و بعد از امام هم مسئولان رده بالا در رتبه نخست دیدارهای نوروزی بودند که آقای هاشمی دیدارهای خود را معمولا با رهبری شروع می‌کردند.

به خاطر دارم که حضرت امام برای ایام عید سکه هایی که شبیه ربع سکه امروزی اما از جنس طلا نبود را داخل کاسه ای مقابل خودشان می‌گذاشتند و به عنوان عیدی به افرادی که برای دیدار نوروزی خدمت شان می‌رفتند می‌دادند.

در یکی از دیدارهای نوروزی من هم با مرحوم هاشمی خدمت امام (ره) رفتیم، آنجا آقای هاشمی بیش از یک سکه از ظرف مقابل امام برداشتند در واقع یک مشت سکه برداشتند که من هم به همان روال یک مشت برداشتم. توجیه آقای هاشمی هم این بود که می خواهیم سکه ها را از طرف شما به اعضای خانواده به عنوان عیدی بدهیم. واقعیت آن است آن عیدی از نظر قیمت بسیار به صرفه بود چون در آن زمان بزرگان ۱۰ تومانی عیدی می دادند.

زمان ریاست جمهوری نیز دیدارهای نوروزی آقای هاشمی با مسئولان نیز این طور بود که اکثر مسئولان اعم از وزرا در قوه مجریه، مسئولان در مقننه و قضائیه و نیروهای نظامی و برخی از اقشار جامعه اعم از اصناف و بازاریان به دیدار ایشان می آمدند که در این دیدارها آقای هاشمی برنامه دولت برای سال پیش رو را برای میهمانان تشریح می کرد.

سال ۹۵ آخرین نوروزی بود که ایشان در قید حیات بودند، اتفاقا در همین سال بود که آقای هاشمی و آقای روحانی همزمان در سفر کیش بودند و آنجا علی رغم اینکه عده ای تبلیغ می کردند که این دو نفر رابطه ای ندارند آنها دو الی سه روز در کیش با یکدیگر بودند.

تقارن سفر آقای هاشمی و آقای روحانی از قبل برنامه‌ریزی نشده بود، در این سفر بود مقداری راجع به مسایل کشور صحبت کردند که به همین دلیل هم آن سفر مقداری سر و صدا داشت و گفته می شد که مرحوم هاشمی و آقای روحانی در تعطیلات عید جلسه دارند و برای آینده کشور برنامه ریزی می‌کنند.»

*رئیس اسبق صدا و سیما

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار