اهدای کلیه و قلب جوان تبریزی، جان ۲ نفر را نجات داد

تبریز (پانا)- کلیه و قلب جوان تبریزی که به علت مرگ مغزی در بیمارستان امام رضا (ع) تبریز بستری بود به دو نفر زندگی دوباره بخشید.

کد مطلب: ۹۰۴۵۴۰
لینک کوتاه کپی شد
اهدای کلیه و قلب جوان تبریزی، جان ۲ نفر را نجات داد

دکتر محمد علیزاده رئیس مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) تبریز گفت: به دنبال تشخیص و تایید پزشکان متخصص این مرکز مبنی بر مرگ مغزی شدن بیمار ۳۸ ساله و موافقت خانواده بیمار اعضای وی در ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ اهداء شد.

علیزاده افزود: با هماهنگی و آمادگی تیم پیوند این مرکز بیمار به بخش پیوند اعضاء این مرکز انتقال و کلیه اهداء کننده به بیمار ۲۸ ساله اهل مرند توسط تیم جراحی پیوند کلیه به مدیریت زمردی جراح و متخصص پیوندکلیه این مرکز با موفقیت پیوند زده شد.

وی ادامه داد: قلب بیمار نیز برای پیوند تحت شرایط خاص به بیمارستان شهید مدنی تبریز انتقال یافت.

رئیس مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع)، با تقدیر از عمل انسان دوستانه اهداء عضو و جان دوباره بخشیدن به افراد نیازمند یادآور شد: بخشش و اهداء عضو در حقیقت اهداء زندگی بوده و در آموزه های دینی ما نیز تاکید موکد شده است از اینرو انتظار می‌رود تا فرهنگ اهداء عضو بیش از پیش رواج یافته و شاهد پیوندهای عضو بیشتری از این قبیل باشیم.

وی خاطر نشان کرد: ترویج فرهنگ اهداء عضو در واقع تزریق امید به جامعه می باشد لذا از تمامی افراد جامعه خواهشمندیم تا پس از تأیید و حصول اطمینان از مرگ مغزی کامل بیمار نسبت به اهدا عضو اقدام نمایند.

علیزاده، افزود: با توجه به این که در روزهای آغازین سال نو و نیمه تعطیل قرار داریم اما کادر درمانی این مرکز ارائه خدمات درمانی تشخیصی را یک وظیفه دانسته و اولین اهدا عضو سال جدید و اولین پیوند سال جاری امروز در این مرکز با موفقیت انجام یافت.

این عمل در مدت زمان ۴ ساعت و تحت نظارت کاکایی مدیر تیم جراحی پیوند در بیمارستان امام رضا (ع) تبریز انجام شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار