دشمن با سلاح شایعه در حوادث علیه ایران فعال می شود

اردبیل (پانا) - امام جمعه اردبیل گفت : دشمنان با سلاح شایعه و دروغ پردازی در حوادث مختلف علیه ایران اسلامی فعالیت گسترده ای را انجام می دهند.

کد مطلب: ۹۰۴۳۹۸
لینک کوتاه کپی شد
دشمن با سلاح شایعه در حوادث علیه ایران فعال می شود

آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل افزود: یک نکته در خصوص حوادث طبیعی و غیرطبیعی بسیار مهم است که در اینگونه موارد دشمنان فوری وارد عمل شده و عواطف و احساسات ملت ایران را دستکاری می کنند تا بلکه بتوانند در میان مردم نفرت عظیمی را علیه نظام اسلامی و دولت ایجاد کنند .
او سرکوب برکات عواطف و احساسات سرشار ملت بزرگ ایران و گرفتن این سرمایه عظیم در ساختن کشور را از دیگر اهداف دشمنان در اینگونه جوسازی ها و دروغ پراکنی ها ذکر کرد .
امام جمعه اردبیل با اشاره به انواع شایعه ها و دروغ ها در کانال ها و شبکه های ماهواره ای و اینترنتی بیگانه اظهار کرد: در ماجرای سیل اخیر گلستان چنین وانمود کردند که تمام مدیران و مسئولان ایران در مسافرت بودند و این درحالی است که به غیر از یک استاندار که آن هم عزل شد همه مسئولان در محل ماموریت خود حاضر بودند .
عاملی ادامه داد: شواهد نشان می دهد که در اینگونه حوادث و از جمله در حوادثی مانند زلزله کرمانشاه و آتش سوزی پلاسکو و غیره با تاسف یک عده جاهل داخلی نیز پیاده نظام دشمنان می شوند .
او ادامه داد: عجیب این است که برغم وقوع انواع حوادث سهمگین با خسارات و تلفات زیاد در بعضی از کشورهای دیگر ، خبری از این لشکر جرار نیست مانند تلفات سیل در آسیای شرقی و آتش سوزی کالیفرنیا چراکه دشمنان تلاش دارند وثوق مردم ایران را از بین ببرند و مردم حتی کارهای خوب و شایسته دولت را باور نکنند در حالیکه نظام با تمام توان در صحنه حاضر شد .
امام جمعه اردبیل با ابراز همدردی با خانواده های قربانیان حوادث سیل گفت: از اقدامات و تلاش های نیروهای مسلح شامل ارتش ، سپاه و نیروهای انتظامی و مرزبانی در کمک به سیل زدگان اخیر در کشور بطور ویژه تشکر می کنم .
عاملی در بخش دیگری از خطبه ها گفت: شیخ عادل کلبانی امام جماعت اسبق مسجد الحرام که قبلا فتوا به کفر علمای شیعه داده بود این هفته از فتوای خود برگشت و گفت با خواندن کتاب حاتم عونی که در تکفیر اهل شهادتین نوشته از فتوای خود برگشتم، علمای شیعه کافر نیستند و نمی توان آنها را کشت .
او افزود: از اینها معلوم می شود که فقه وهابیت فقه سیاسی است و باید کل فقه خود را بازبینی کنند و جای تعجب است که سال ها با فتوای کلبانی شیعیان بی گناه کشته شدند و اکنون به راحتی با خواندن یک کتاب از فتوای خونین خود بر می گردد و کسی نیست به او بگوید چرا آن کتاب را قبل از فتوا مطالعه نکرده و فتوای قتل اهل شهادتین را داده است .
خطیب جمعه اردبیل گفت : علمای وهابی نعوذ بالله خود را به جای خدا گذاشته اند یک عده را داخل جهنم می کنند یک عده را خارج و یک عده را داخل اسلام می کنند و یک عده را از اسلام خارج می کنند .
نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه ها گفت: از اینکه ترامپ خاک یک کشور را به کشور دیگر هبه می کند از آن چند مطلب استفاده می شود اول اینکه فاتحه قانون در دنیا خوانده شده است و این ضربه بزرگی به نهادهای بین المللی و مخصوصا ضربه بزرگی به سازمان ملل است .
عاملی افزود: آمریکا اسم ایران را گذاشته کشور سرکش و کشور شرور و گفته در دی ان ای ایرانی ها شرارت خوابیده در حالی که از تصمیم اخیر ترامپ معلوم شد که در نظام بین الملل ، یاغی تر ، سرکش تر و شرور تر از آمریکا وجود ندارد .
او ادامه داد: آمریکا با نقض های متعدد قوانین بین الملل درصدد تفهیم این نکته به دنیاست که رهبری جهانی مال ماست و ما 'فعال ما یشاء' دنیا هستیم وزیر خارجه اسبق آمریکا گفت 'دنیا به مثابه قطار است و این ما هستیم که تعیین می کنیم قطار به کدام سمت برود '.
امام جمعه اردبیل اظهار داشت : عکس العمل کشورهای جهان و نهادهای بین المللی در برابر این غلط کاری ترامپ عالی بود و همه کشورها حتی اروپایی ها او را محکوم کردند و در برابر آمریکا ایستادند و آمریکا در این ماجرا به یک انزوای بی نظیر تبدیل شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار